Avatar billede larsmartin Praktikant
22. december 2016 - 23:18 Der er 1 kommentar

Gemme værdi fra literal inde i repeater

Hej.
Jeg har en literal inde I en repeater som jeg ikke kan fange værdien på.
I min code behind har jeg defineret en public variable som jeg så gerne vil bruge I en insert. Problemet er at værdien altid er 0 selvom jeg kan se når siden kører at der star et 1 tal... (værdien fra SqlDataSource2)
Jeg har prøvet at converte hele udtrykket ctype(..) til int16, nu hvor jeg definerer MyshortID som int16, men det gør ingen forskel

<asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource2">
        <ItemTemplate>
        <asp:Literal ID="ShortID" runat="server" Text='<%# Eval("shortID") %>'></asp:Literal>
        </ItemTemplate>
        </asp:Repeater>

Code behind
Public MyShortID As Int16
Protected Sub Repeater1_ItemCommand(source As Object, e As RepeaterCommandEventArgs) Handles Repeater1.ItemCommand

        MyShortID = CType(Repeater1.FindControl("ShortID"), Literal).ToString
    End Sub

Protected Sub DetailsView1_ItemInserting(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DetailsViewInsertEventArgs) Handles DetailsView1.ItemInserting
e.Values("OwnerID") = MyShortID
    End Sub
Avatar billede larsmartin Praktikant
22. december 2016 - 23:29 #1
Nu pøvede jeg lige at sætte værdien til 1 manuelt og jeg kan se der stadig bliver gemt 0, så måske det er fordi variablen ikke bliver overført rigtigt mellem de to sub