Avatar billede madsby Mester
24. december 2016 - 08:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

printer opdatering

Jeg har lige opdateret firmware på min gamle HP color laserjet CM1015
Noget gik helt galt, da printeren nu slet ikke kan starte mere. Når jeg tænder for strømmen snurrer den i ca 5 sek. for så at slukke igen.
Hvad kan jeg gøre - ud over at ønske mig en ny i julegave?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2016 - 09:27 #1
Prøvede at se om man kunne hard resette sådan en. Men umiddelbart kan jeg ikke finde noget om det.
Fortalte printer noget om hvordan firmwaren blev gennemført, eller blev den ved en fejl afsluttet før tid?
Avatar billede madsby Mester
24. december 2016 - 10:35 #2
Opdateringen blev installeret 100 %, og der var ingen fejlmeldinger.
første print efter kom som en helt rød side, og derefter kunne printeren ikke tændes.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2016 - 11:47 #3
Blev den lagt ind med en usb nøgle?
Og du er 100% sikker på det var en firmware update der er beregnet til din printer?
Avatar billede madsby Mester
24. december 2016 - 13:37 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2016 - 14:20 #5
Der står følgende under installation instructions:
1. Download the flash firmware updater file from HP.com to the pc desktop.
2. Turn the printer off and then back on to clear main printer memory.
3. Double click on the flash firmware update utility file. An HP firmware update window will open.
4. Select the appropriate driver in the dialog window. If you assigned a different name to the driver, choose the name that represents the correct printer.
5. Click on "Send Firmware" when ready to proceed.
6. The progress bar will begin to move to the right indicating information being transferred.
7. DO NOT power cycle the product or the pc during this process or the product may become unstable and or unusable without further attention from HP. The flash firmware update can take up to 5 minutes to complete. Please be patient.
8. During the product flash firmware update, the display on the product control panel will display "Erasing - Programming - Complete - Hewlett-Packard - Ready - Initializing - Ready". Once the download is finished the printer will be in the Ready state.
9. At the conclusion of the firmware update, the dialog window will show a smiley face. Click on exit.
10. The flash firmware update process is complete.

Har du fulgt denne procedure med at hente den først og køre fra computeren?
Avatar billede madsby Mester
24. december 2016 - 14:37 #6
Nej det har jeg ikke. Jeg havde ikke set denne vejledning, og dermed må jeg jo konkludere at det er min egen skyld at det ikke lykkedes.
Er der noget jeg kan gøre nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2016 - 14:57 #7
Jeg tror desværre ikke det er muligt.
Flash programmet får næppe kontakt med chippen som det skal kopiere data over i på de 5 sekunder vil være tændt.
Du kan jo prøve, men tvivler på det kan lykkedes.
Avatar billede madsby Mester
25. december 2016 - 00:46 #8
Tak for indsatsen.
Jeg har spurgt hos HP England, og derfra er svaret, at jeg skal købe en ny (refurbished) printplade ca: $ 50
- så endnu en gang - tak for indsatsen og god jul.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 08:45 #9
Velbekomme og god jul til dig også.

.Ærgerligt du ikke kunne flashe chippen om, så du var fri for at bruge penge på det. Men sådan er det nogle gange desværre. Håber du har lært af det dog?
Det samme er nemlig gældende hvis man begiver sig ud i at flashe en bios. Her skal fremgangsmåden også foregå 100% efter vejledningen.
Jeg anbefaler dog at man lader være hvis hardwaren fungerer. Det er ikke altid man får de store fordele ved at gøre det. Kun hvis systemet er håbløst har jeg anbefalet at gøre det.