Avatar billede KB. Laursen Praktikant
29. december 2016 - 16:22 Der er 10 kommentarer

Internet Explorer/Edge

Jeg har Windows 10 (gratis model)
pc er meget langsom på nettet.
Når den stater op er det Internet Explorer
Når den svarer er det Edge.
Kan man ikke slette denne Edge, når de kører begge to troe jeg det gør pc langsom
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2016 - 16:32 #1
Du kan ikke fjerne Edge, men gøre InternetExplorer til din standard-browser, hvis det er dét, du mener?

Hvis det handler om hastighed, er det andre steder, der skal ledes - det har ikke noget med dine browsere at gøre.
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 17:48 #2
PC'en bliver ikke langsom af Edge og Internet Explorer på en gang. Den er sløv fordi den ikke har ressourcer til at køre generelt. Prøv at find joblisten frem og se hvad der kører på din PC, og om der er noget der bruger meget RAM.

Du kan sætte Internet Explorer som din standard browser, ikke at jeg kan anbefale at bruge en gammel browser som standard.

Tryk på luppen nede i venstre hjørne. Søg standard og tryk på standardprogrammer.
Scroll lidt ned og find Browser, og vælg den browser du vil bruge standard.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 18:05 #3
Skift standard browser således:
https://www.youtube.com/watch?v=XG5aq0xnMTw
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2016 - 18:33 #4
Edge kan godt fjernes, men det anbefales ikke. Jeg har fjernet den på et par af mine computere uden problemer.
Vil mene at IE virker lidt langsommere end både Firefox og Crome, men det er ikke meget.
Avatar billede posten Ekspert
30. december 2016 - 00:59 #5
jeg har den opfattelse at crome er HURTIGERE end explore + samtidig er nemmere at holde spamfri end explore så vil hellere ha crome som standard i stedet for edge den burde slet ikke være med !!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2016 - 01:08 #6
Som skrevet før kan Microsoft Edge fjernes, men det er helt på eget ansvar:
http://winaero.com/download.php?view.1835

Lavede en image fil før jeg gjorde det på mine computere, så jeg kunne vende tilbage hvis det gik helt galt :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2016 - 10:11 #7
Sådan kan du gøre  i Explorer til din standard.
Gå til indstillinger og vælg  i E. som din Browser.
https://billedeupload.dk/images/knKJO.png
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2016 - 10:41 #8
Med en opgradering af Windows 10 vil edge nok vende tilbage igen - så ingen brug for at få den fjernet. Dog er jeg enig i, at Internet Explorer nok ikke er svaret - men hvis Computeren er langsom i forvejen, vil Chrome nok ikke bidrage ved at gøre den hurtigere - selvom nogen hjemmesider hurtigere indlæses.
Du skal nok ind i task manageren (som #1 skriver) og se hvad der bruger de fleste ressourcer, og stoppe programmet (hvis den kan stoppes), eller evt. se om du kan/skal opgradere din pc (feks. ved mere ram, hvis du løber tør der)
bemærk dog, at hvis du kommer til 4GB (og derover) Ram, så skal der muligvis en ny Windows-version til (64-bit)
Avatar billede richardjensen Seniormester
30. december 2016 - 11:16 #9
Når min computer bliver langsom, er der ofte mangel på oprydning.
Der kan  ligge noget 'ragelse' /gamle filer, filrester og unødvendigheder, man normalt ikke er opmærksom på, men som sinker det ønskede.
Rengøringsmidler: Comodo , Ccleaner , Privazer, eller hvad andet man foretrækker.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2016 - 13:06 #10
#8 Nu er jeg den der fjerner alt det skrammel som Windows 10 har med sig, og det gør jeg konsekvent efter hver opgradering af systemet. Fjerner det jeg kan med Powershell. Det er ikke meget der er tilbage når kommandoerne er kørt :-)