Avatar billede Lucas Johansen Praktikant
02. januar 2017 - 17:14 Der er 7 kommentarer

2 skærme til Lenovo Y700

Hej. Jeg har en Lenovo Y700 der kun har 1 HDMI indgang.
Jeg har 2 skærme.

Jeg fik et cable (3.0 UBS til HDMI) men jeg kan ikke få det til at virke. Den vil ikke registrere skærm nr 2.

Nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre? Skal jeg downloade noget? Jeg kan sagtens køre med min bærbar skærm og min ene eksterne skærm samtidigt, men ikke kun de 2 eksterne skærme som jeg kunne tænke mig.

Ser frem til at høre fra eksperterne derude.

Pft.
Lucas og hans mor.
Avatar billede nfssister Forsker
02. januar 2017 - 22:34 #1
Det kan heller ikke gå hvis det er meningen det skal bruges til spil med en USB til HDMI.

Har den maskine andre skærmstik, for nu findes der forskellige varianter af Y700, der er nogle der også har mini-displayport stik
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2017 - 03:12 #2
hey Lucas og mor.
velkommen til E

mangler lidt fra dig....
har jeg ret når jeg læser at du vil køre det som et tri skærms setup??
så hdmi fra computer til skærm 2
og usb fra computer til skærm 3

dit usb 3 kabel har en sort boks som på billedet eller ca der om kring http://www.comsol.com.au/images/more/USB3-HDMI-01_1.jpg

i den boks er der et grafikkort.... som du sikkert ikke har installert
se om du har i kontrolpanelet >> enheds håndteringen >> grafikkort

under grafikkort skal du kunne se det når det er sat i og væk når det ikke er
ellers ses det stadig i enheds håndteringen bare under andre enheder... hvis det er under andre enheder er det ikke installert

da jeg ikke ved hvad det er for en boks eller udgave af windows eller linux du har kan jeg ikke linke til den driver du skal bruge...

bemærk at disse USB-skærmkort på ingen måder er velegenet til spil at nogle art..
Avatar billede Lucas Johansen Praktikant
04. januar 2017 - 13:04 #3
Hej Pruen og nfssister.
Tak for jeres svar.

Hans Y700 har kun 1 hdmi stik og ingen VGA eller andet. Derfor tænkte vi løsningen var at bruge USB.
Skærm 2 skal kun bruges til at køre f.eks. Youtube eller google ved siden af gamerskærmen.

Der fulgte en CD med mit kabel, men der er ikke noget dvd drev, så hvis nogen kan hjælpe med at finde en driver vil det være top! Kablet fandt jeg her på denne hjemmeside.

https://www.av-cables.dk/usb-til-hdmi-adapter/usb-3-0-til-hdmi-adapter-kabel-4.html

Tanket er blot at køre 2 skærme fra PC men ikke bruge skærmen fra selve PC´en, den står på et bord for sig selv.

Jeg vil lige tjekke om jeg kan se det Puren nævner om grafikkort inde i kontrolpanelet.

Endnu engang tak fordi I giver jer tid til at hjælpe.

Stina og Lucas.
Avatar billede Lucas Johansen Praktikant
04. januar 2017 - 13:05 #4
Det er en windows PC´en kører med. :)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2017 - 15:43 #5
Du kan sagten altid hente software eller driver fra udviklerne.
http://www.unitek-products.com/en/product_detail.php?id=241
-Tryk på Download Driver, hvis du kan finde den. Der er stort set ingen behov for DVD skiver, når alt kan findes på nettet fra udviklerne.
- Held og lykke med 3.0 USB til HDMI Unitek konverter.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2017 - 16:02 #6
Nuværende USB 3.0 til HDMI konvertere behøves virkelige ingen software eller driver, men hvis du har konveren, søg efter modellen på samme måde som der beskrives på cd-rom.

Men det ene ting er, at du kan prøve og se, om du ikke kan ændre lidt på skærm indstillinger, eks.:
1#
https://support.microsoft.com/da-dk/help/14108/windows-7-change-screen-resolution

2#
https://support.microsoft.com/en-us/kb/976064
Avatar billede puren Ekspert
05. januar 2017 - 07:01 #7
find en anden computer med cd/dvd og kopier indholdet over på¨en usb-nøgle

og windows 7/8/10???