Avatar billede Klodshans Juniormester
02. januar 2017 - 22:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DSUM i Rapporter

Når jeg i forespørgslen i kilometer beregner databasen tilføjer kriteriet: Between [Startdato xx-xx-xxxx] And [Slutdato xx-xx-xxxx] kommer der en fejl i sumen.
Jeg er nød til at kunne sortere i datoperioder, det kan jeg ikke med denne rapport med =DSum("[Pris]";"[Dieselforbrug alle data]")
Drér sår bare fejl i resultatfeltet.
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2017 - 09:19 #1
Make sure that the table/query you use in the reports records source and also in the dsum are the same.

"Dieselforbrug alle data"

I think somewhere along the line we may be using two similar queries but only one of them has the between criteria.

The dsum has to use the same source to give same result.
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2017 - 11:12 #2
If you are using the same query then a bit more information as to the error is needed.
Avatar billede Klodshans Juniormester
04. januar 2017 - 21:05 #3
Hej.
Rapporten henter sine data fra samme forespørgsel hvor beregningen af kørt KM foretages med:
KM Kørt: [KM]-(SELECT  max(KM) from dieselforbrug where dieselforbrug.ID < DF.ID)
I dato har jeg indsat kriteriet;
Between [Startdato xx-xx-xxxx] And [Slutdato xx-xx-xxxx]
I rapportfoden har jeg: =DSum("[Pris]";"[Dieselforbrug alle data]")
I summen står der #fejl
Jeg skal bruge en sum for forskellige dato intervaller
Avatar billede terry Ekspert
05. januar 2017 - 11:25 #4
Not sure what you mean here

"I dato har jeg indsat kriteriet; Between [Startdato xx-xx-xxxx] And [Slutdato xx-xx-xxxx]"

Is this in the query or somewhere else? If it is in the query used in the reports record source, and the same query is used in dsum then it should work.

Maybe you should send me the newest dB so I can take a look.
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2017 - 13:29 #5
I have changed query to use dmax() rather than max(), so now you can use sum() rather than dsum().