Avatar billede lurup Ekspert
03. januar 2017 - 00:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Waoo fiber

Jeg har lige fået Fiber i midtjylland gemmen Waoo

Jeg har problemer med at se mine overvågning kamera fra min mobil (iphone9 SOM JEG ELLERS KUNNE TIDELIGER.

Ved godt min netvært har fået nyt ip adresse , jeg har lavet portforward på min nye router på de 6 ipadresse og porte.

Er der noget spec med fiber routeren ??

Det er en Lcotera model i5801-01
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2017 - 00:26 #1
kender ikke til waoo routeren men mit bud er en dobblet nat... som jeg ved energi fyn køre med på deres waoo net

så kik om du har sammen wan ip i router og på nettet evt. se myip.dk
Avatar billede moddi100 Seniormester
03. januar 2017 - 01:41 #2
Waoo kører flere steder med et setup, der bevirker at du ikke længere har din egen IP. Således kan adskillige husstande ende op med at have samme offentlige IP. Ergo er det ikke længere muligt medmindre du tilkøber en statisk IP hos dem, hvorved du får din egen IP at lege med.
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2017 - 02:14 #3
check om du er bag en dubblt nat hvis du er er du som moddi100 siger nød til at tilkøbe dig en fast ip

ps... kan du ikke lige forstyr på de der tal eller smide specs på den der iphone 9 som du har tror der er mange foruden mig som er instrassert i dem incl. apple :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
03. januar 2017 - 07:17 #4
Enig med Moddi100
I min gamle lejlighed fik jeg fiber da jeg havde hørt så godt om det. Men det gav mig så mange udfordringer med hensyn til tilgang af min NAS og ip kamera udefra. Så endte med at gå tilbage den gamle opkobling.
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2017 - 08:39 #5
Rune1983 >> det problem du og muddi100 beskriver er pga dobbelt nat...

Har i så sent som går hjulpet en veninde med hendes fiber hun havde glemt at bestille fast ip, nu kører det som smurt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. januar 2017 - 14:07 #6
To muligheder:

CGNAT (det, der omtales som "dobbelt-NAT" ovenfor) - det kan klares ved at du bestiller fast IP#. På den måde tvinger du dem til at tildele dig en public IP#.

Trådløst netværk på routeren er enabled - det giver ofte problemer med forwarding af porte. Hvis det er slået til, så prøv i første omgang at slå det fra og teste.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. juni 2017 - 07:31 #7
> #5
Ja det er på grund af dobbelt NAT.
Skiftede som sagt tilbage til min gamle udbyder som ikke kørte dobbelt nat. Gad ikke betale for en fast IP. Satte bare min NAS op med ddns til synology egen service.
Havde ellers glædet mig til Fiber som alle snakker om er så godt. Men giver så andre udfordringer i form af dobbelt NAT.