Avatar billede David_ed2 Praktikant
03. januar 2017 - 13:18 Der er 6 kommentarer

Wd eksternhardisk tænder, men virker ikke.

Jeg har en WD eksternharddisk på 500gb, den har  virket fint de sidste par år, men er holdt op med at virke.
Harddisken tænder, bliver fundet I device manager, som siger den virker fint. I denne computer kommer den ikke frem. Under Computer management bliver den fundet men siger disken er "unallocated" og "Not initialized". Jeg har ikke mulighed for at ændre på dets indstillinger, alle funktioner er låst.  Jeg har selvfølgelig opdateret drivere, geninstalleret osv.

Det vigtige for mig er ikke at harddisken nødvendigvis kommer til at virke fint igen. Det er filerne på harddisken som er vigtige for mig!

Jeg har windows 7 styresystem, og har testet hdd på adskellige andre computere med windows10.

Alle råd modtages med kyshånd. På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2017 - 13:26 #1
Avatar billede David_ed2 Praktikant
03. januar 2017 - 13:30 #2
Hej Rasmus, tak for dit løsningsforslag, men dette har jeg desværre ikke mulighed for, da alle funktionerne for harddisken er låste i computer management.,
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2017 - 13:48 #3
Avatar billede David_ed2 Praktikant
03. januar 2017 - 14:01 #4
Tak igen, Det virker ret kompliceret, har du erfaring med denne løsning, tænker om den sletter harddisken?

Da jeg læste løsningen, kom jeg i tanker om at det sidste jeg brugte harddisken til var at jeg brugte harddisken til at  geninstallere min computer med. Har blandt andet windows liggende på harddisken. Tror du dette kan have haft påvirkning på harddisken?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2017 - 14:12 #5
Hvilke format type står der på disken? -Fat - NTFS - RAW ?
Avatar billede David_ed2 Praktikant
03. januar 2017 - 14:41 #6
Hej Poko1,

Det fremgår ikke. Under disk management, er disken helt låst. Den står kun angivet som "Disk 1, unknown, not initialized, unallocated." Hvis jeg prøver at gøre noget med med den kommer ikonet " the media is write protected". Min interneharddisk som windows kører på virker fint og har filsystem NTFS.