Avatar billede CTP Praktikant
03. januar 2017 - 22:00 Der er 4 kommentarer

Mit net virker ikke på min stasionnær

Hej er der nogle der kan hjælpe?
jeg har yousee og ingen af mine andre maskiner fejler i at logge på nettet, jeg har en bærbar som også går på nette via mit LAN kabel, men min stationære kan ikke, den bærbare plejer jeg kun at Have på WiFi så det er ikke et problem, jeg har forsøgt at finde svar her inde men kunne ikke fine et eksempel som mit, jeg bruger kør og skriver ipconfig men den svare kun med media disconnected. den kørte ufortrødent igår, jeg har både genstartet og skiftet kabel men den har bestemt sig for ikke at ville logge på, hvad er der sket og kan jeg fikse det?

på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede kurtba Ekspert
03. januar 2017 - 23:35 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering og se om ikke netkortet er blevet deaktiveret af en eller anden grund. Hvis det er, så højreklik på det og vælg aktiver.
Avatar billede hjolsen Ekspert
04. januar 2017 - 05:59 #2
Kør denne kommando i en administrator kommando prompt :
NETSH WINSOCK RESET
og genstart ....
Avatar billede nfssister Forsker
04. januar 2017 - 07:18 #3
Gør som #2 skriver

Eller sådan her hvis du ikke kan få det til at virke:

Højreklik på startknappen. Vælg computeradministration
Vælg enhedshåndtering, find netkort i det midterste vindue. Tryk på trekanten til venstre for netkort. Find dit LAN eller Ethternet kort og højreklik på det og tryk fjern. Genstart PC lige efter.
Hvis den kører trådløs, så skal du finde noget der hedder WLAN eller wireless. Og slette dette.
Avatar billede CTP Praktikant
09. januar 2017 - 21:26 #4
Tusinde tak!

Jeg gik ind efter netkortet og fjernede LAN, og nu virker det :)
er det en fejl i Windows 10 eller er det noget jeg selv har provokeret?