05. januar 2017 - 12:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

4G forbindelse gennem SIM-kort til PC, er det muligt?

Er det muligt at få en PC der kan læse SIM-kort og den vej igennem få direkte 4G forbindelse til en PC? Eller er det muligt at få en form for adapter til SD kort der kan læse et SIMkort?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2017 - 12:26 #1
Ja og Ja
det kaldes et Modem - nogen maskiner er født med sådan en.
ellers kan du købe en usb-modem
Dog er der også forskel i simkort - microsimkort, nanosimkort osv. - det skal selvfølgelig passe.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2017 - 12:28 #2
Det, du skal kigge efter, er "4G LTE". Lenovo har det f.eks. i en lok af deres laptops:

https://support.lenovo.com/dk/da/documents/pd031021
Avatar billede INK Ekspert
05. januar 2017 - 12:30 #3
Flere leverandører kan levere trådløs router med sim kort. Så kan du koble flere enheder på samme sim kort. De er små, og kan transporteres, hvis man har behov.
Du kan selvfølgelig også bruge en smartphone som trådløs modem for en PC, hvis du har mange GB på dit telefon simkort.
05. januar 2017 - 12:42 #4
Tak for jeres svar.

Jeg vidste egentlig godt en USB dongle eller en trådløs router ville være en løsning. Men jeg har brug for at få forbindelse gennem sim kort, hvad kunne en løsning være?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2017 - 12:47 #5
...at vælge en laptop med "4G LTE" som nævnt i #2?
05. januar 2017 - 12:53 #6
Ja naturligvis, men det ville jo dermed også fører til nødvendighed i at investere i en ny PC. Hvis der var et bedre alternativ, der ville gøre mig i stand til at få det til at fungere på min nuværende HP Pavilion. Er det muligt at få et SD Modem?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2017 - 12:55 #7
Prøv lige med et modelnummer, så kan vi jo se om den kan køre 4G?
05. januar 2017 - 12:59 #8
hp pavilion 13-b080no
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2017 - 13:08 #9
Meget enkelt: Det lader sig ikke gøre internt, men f.eks. via en USB-dongle som denne:
https://www.proshop.dk/Modem/Huawei-E3372H-4G/2568462?s=4g+lte
05. januar 2017 - 13:15 #10
Tusind tak for svaret har lige et sidste spørgsmål. Ville det være muligt igennem sådan en her:

http://www.4gltemall.com/huawei-e2131-ultrastick-wireless-3g-sd-modem.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2017 - 13:30 #11
Den er bestemt fiks, men jeg ser "kun" 3G, så hastigheden kan blive en udfordring.
05. januar 2017 - 13:32 #12
Ja, det har du ret i.

Mange tak for de fine svar!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2017 - 13:36 #13
Ingen årsag, god vind med projektet.