Avatar billede per2edb Guru
05. januar 2017 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til simpelt bogføringsproblem

Jeg bruger summasummarum men uden support.
Det går fint men en gang imellem (Sidst var 3-4 år siden),
har jeg et mindre konterings problem, som nu.

Jeg har trukket penge ud af erhvervskontoen til privatkontoen.
Det skal bogføres som nedskrivning af mellemregning.
Hvordan konterer man det?

Kan i hjælpe her eller kender i et forum (Ikke Visma) hvor man kan få hjælp?
Avatar billede nfssister Forsker
05. januar 2017 - 21:57 #1
Når jeg bruger mit summasummarum, så bruger jeg konto 7020 - Hævet kontant i virksomheden.
Antager du så har en konto der hedder indskudt privat, så skyder du det på den i stedet.
Avatar billede Novicen2014 Praktikant
05. januar 2017 - 22:56 #2
Du bogfører beløbet i debet på Mellemregningskontoen (i gruppen Egenkapital) og du modposterer i banken på den konto, hvor du har overført pengene fra i kredit.
Avatar billede per2edb Guru
06. januar 2017 - 19:41 #3
Tak for svarene. Jeg er desværre helt lost. Jeg vil helst følge Novicen2014 da det må være Bankens indestående og mellemregningskontoen 62000 der skal  bringes ned
Jeg har:

Tekst                      Afstemningskonto      Beløb      Kontonummer
Overfør til privat      Bank 32xxxxxx          -1.000      62000

Hvordan skal der modposteres ????
Avatar billede per2edb Guru
07. januar 2017 - 12:36 #4
Så lykkedes det

Jeg brugte Konto 62100 Hævet kontant

Tak for hjølpen