Backup/synkronisering mellem flere enheder
Håber det er rigtigt sted jeg poster denne tråd!Jeg arbejder på en stationær, og to bærbare computere. Den stationære er "hovedmaskine". Jeg benytter en ekstern HDD som jeg tager med ud, når jeg kommer hjem synkroniseres den stationære og ekstern HDD. Den bærbare jeg anvender har for lille kapacitet på HDD, så der arbejder jeg direkte på den eksterne HDD. Jeg benytter i dag Allway Sync mellem computer og ekstern HDD.
Mit behov:
At finde en løsning hvor data mellem de enheder bliver synkroniseret. (Bærbar får snart ny HDD med nok plads) På samme måde som Exchange server gør det. Jeg har webhotel og OneDrive med mulighed for at gemme filer der.
Jeg har forsøgt nogle løsninger, har dog fået udfordringer med versionskonflikter på filerne nogle gange, nå begge computere har været kørende samtidigt. Tror også der er min mangel på viden som også spiller ind :-)
Nogle forslag til enkle løsninger?