Avatar billede PBChristensen Juniormester
06. januar 2017 - 15:14 Der er 5 kommentarer

C5 afgræns på baggrund af andet kartotek

Hej,

Jeg har lavet en rapport i rapportgeneratoren, som jeg sidenhen har tilrettet i dos-versionen af C5.

Alt er på sin plads, men nu ved jeg ikke om det er muligt at afgrænse på postnumre?

Postnumre er ikke en del af rapporten, men kan godt hentes via CustTable[AccountIdx,Account].ZipCity.

Dette giver mig ikke et afgrænsningsfelt - men er jeg på rette vej?

På forhånd tak
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
06. januar 2017 - 15:27 #1
Hej,

Hvis du i rapportens promptboks tilføjer et promt for til og fra postnummer
kan du sagtens filtrere de poster rapporten finder frem til dig under afviklingen.
Er på vej ud af døren, skriver dig senere en kodesnippet som du kan lege med.

MVH
ADDCON
Peter
Avatar billede PBChristensen Juniormester
07. januar 2017 - 17:24 #2
Hej Peter,

Ser frem til at høre fra dig - kan ikke rigtig få det til at lykkedes.
Avatar billede PBChristensen Juniormester
12. januar 2017 - 15:45 #3
Var det ikke muligt alligevel?
Avatar billede PBChristensen Juniormester
17. januar 2017 - 08:06 #4
Har forsøgt med dette, men det går ikke:

STR 8 &Postbeg
STR 8 &Postslu

PROMPT "Postnummerinterval:",,,
"Startværdi:" GET (&Postbeg REF ZipCode.ZipCode),,
"Slutværdi: " GET (&Postslu REF ZipCode.ZipCode)
INPUT AT 15,4
Avatar billede PBChristensen Juniormester
18. januar 2017 - 10:51 #5
Nu har jeg forsøgt med yderligere

SEARCH CustTable

WHERE ZipCode >= &Postbeg AND ZipCode <= &Postslu
END

Problemet er nu, at rapporten har en både "søgning og en ikke-top editor-boks"...?!?