Avatar billede s1234 Praktikant
06. januar 2017 - 15:48 Der er 2 kommentarer

er jeg blevet hacket

Hej eksperter
der var et skjult nummer der ringede til mig og jeg ved ikke hvorfor for jeg plejer ikke at tage den men det gjorde jeg
men ja jeg tager  nummeret og de lyder umiddelbart som en kvinde men personen giver oplysninger om at opkaldet er fra italien og at personen hedder Marco og jeg sidder der mega forvirret
så begynder personen at spørger ind til hvad jeg kan lide at spise om det er pasta eller pizza og jeg spørger så hvad det vil og så spørger de om jeg er voksen eller om der er en voksen til stede jeg lader vær med at svare og siger at jeg må gå og personen begynder at lyde meget forvirret men svare bare okay

efter hele episoden slår det mig at jeg kan være blevet hacket eller noget så ja det er mit spørgsmål om jeg er blevet hacket eller hvad der lige er sket

tak på forhånd håber at i kan hjælpe
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2017 - 16:03 #1
Du er blevet ringet op fra et udenlandsk nummer af en forvirret person - det har intet med din PC at gøre, ergo er du ikke blevet hacket på nogen måde.

Afhængig af hvor forvirret du selv blev ved udsigten til en samtale på italiensk eller engelsk, kan du have accepteret at  betale for opkaldet ("Collect Call"). Det vil kunne give et bump på telefonregningen, men heller ikke mere end det.
Avatar billede richardjensen Seniormester
06. januar 2017 - 16:09 #2
Prøv  at google nummeret, så vil du måske se at mange andre også har været generet.
Nogen gange bliver der pludret noget uforståeligt i  'den anden ende',  og andre gange er det ,som du beskriver.
Der verserer historier om , at 'de ukendte' kan tilluske sig mulighed for at bruge
dit/mit tlf.-abonnement , men jeg har ikke hørt om faktiske sikre tilfælde.