Avatar billede Calle5463 Forsker
06. januar 2017 - 19:24 Der er 1 kommentar

Tabelstruktur (en midtvejs-evaluering)

Jeg sidder lige og (gen-)overvejer opbygningen af mit lille medlemsprg. og den tabelstruktur jeg indtil nu har lagt mig fast på.
Det foregår i Wordpress, og her findes i forvejen to tabeller - <users> og <usermeta> - som jeg også har indarbejdet i min struktur (noget med styring af brugeradgang og fællesskabsroller (plugin: Ultimate Member)
Jeg har så (helt traditionelt?) indføjet <medlemsdata>, <aftaler (linktabel)>, <item> samt <hovedgrupper> og <itemgrupper>, som gruppere items.
Nå!
<usermeta> er en tabel med fire felter: id, user_ID, meta_key og meta_value. Det ser jo umiddelbart besnærende ud. Jeg kunne jo erstatte min <medlemsdata>, ved at indsætte en record per medlem med fx adresseoplysninger i <usermeta> (kommasepareret?) samt en record per aftale.
Eller hvad er smartest, nemmest, sikrest, ......?
Avatar billede Calle5463 Forsker
06. januar 2017 - 20:48 #1
NB:
Jeg har lige prøvet at lave en ny registreringsformular og tilføjet felter for adresse og tlf.
Kors! Der lægges en ny record i usermeta per felt ..........

Hvordan skriver man (nemt) det ud, så der kommer en række per user, med alle felter vandret? Det findes ikke (hvad jeg kan finde ud af) indbygget i pluginnet ....