Avatar billede Erland Praktikant
07. januar 2017 - 07:06 Der er 2 kommentarer

MOSFET 45Wx4 Bil stereo radio

Har lige af konen fået en nye bil radio som ovenfor nævnt.
Har dog fuld styr på højtaler tilslutning, strøm både permanent og til tændingslåsen, samt stel tilslutning til DVD således man fortsat kan spille dvd uden trukket håndbremse.
Men der er to ledninger i forbindelsen med antenne indgangen og tv indgangen - der er ingen TV modul i radioen - så vidt vides --. den ene er rød (KEY) den anden sort (GND) hvad skal de anvendes til og har jeg brug for dem?
Håber i kan hjælpe
07. januar 2017 - 14:24 #1
HEJ

Prøv at sætte strøm på radioen (find en god station at lytte på mens du arbejder videre, det er mere behageligt).

At ledningerne er rød og sort markerer (sandsynligvis) at der er tale om spændingsførende ledninger. ( Rød = +12 Volt og SORT = 0 (stel) )  .

Prøv så at måle om der er SPÆNDING på de 2 ledninger.

Har du ikke et VOLTmeter / universal meter , så prøv at sætte en lille 3-5 Watts pære i mellem . LYSER den er det spændingsførende.

Er der det, er det (vel ?) meningen at de skal kunne styre et eller andet - en antenne motor - eksempelvis ?.

Står der noget om dette  i instruktionsbogen (læs: instruktionsforvrrigen!) ?

Kristian
Avatar billede Erland Praktikant
07. januar 2017 - 15:35 #2
Tak for svaret, nej der står intet i user manual, jeg prøver som du anbefaler at sætte min voltcraft strømforsyning til og ser hvad der sker.