Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 17:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Video optaget på hovedet

Hej
Jeg har optaget noget video med min telefon. Det er en mp4 fil. Desværre vender det hele på hovedet. Findes der et gratis program, der kan vende det rigtigt på min Windows 7 Acer?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 18:35 #1
Det kan du med WMM
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 18:38 #2
Hvad står WMM for?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 18:45 #3
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 18:48 #4
Windows Movie Maker
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 20:46 #5
Kender du et andet, vil ikke installeres på min pc
Avatar billede kurtba Ekspert
07. januar 2017 - 21:08 #7
Hvorfor vil Windows movie maker ikke lade sig installere? Hvilke fejlmeddelelser?
Når man snakker gratisprogrammer til videoredigering er antallet begrænset og især hvis de skal være simple. Der er windows movie maker faktisk noget af det bedste.
Hvis ikke du har brug for det permanent, kan du under afspilning vende filmen, hvis du bruger VLC som afspiller. Den er jo gratis og et af de bedste programmer til at afspille video.
Åbn videoen, går ind under Værktøjer - Effekter og Filtre - Videoeffekter - Geometri.
Sæt flueben ved Drej og drej på hjulet.
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 21:37 #8
Når jeg vil installere WMM siger det at der er følgende fejl:
Det ser ud til at et andet Program forhindre installationsprogrammet i at fungere

fejl 0x80070643
Kilde WLXSuite

Vedr VLC kan jeg ikke finde ud af at gemme filen, når den er rettet op i rette vinkel
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 21:46 #9
Hvilket anti virus program bruger du?
Og har du prøvet med mit link?
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 21:55 #10
Jeg bruger Windows Security Essentials
Ja, jeg har prøvet med dit link og så kommer føromtalte fejlmelding
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 22:05 #11
Mærkeligt jeg har aldrig været udsat for at man ikke kan installere et Windows program på en Windows PC!
Er du sikker på det ikke allerede er på Pc'en?
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 22:13 #12
Når jeg trykker Start - skriver søg i alle programmer, kommer intet frem
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 22:49 #13
Der må være noget i vejen med din Windows 7 jeg har lige været på værkstedet startet en Pc. med Windows 7 op og installeret Essentiel 2012 uden problemer
https://billedeupload.dk/images/9A3t6.png
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 23:03 #14
vil der ske noget ved at foretage en systemgendannelse
Avatar billede poko1 Ekspert
07. januar 2017 - 23:18 #15
Prøv i første omgang at køre en Scannow Start Kommandoprompt Som Administrator skriv sfc /scannow  ok Mellemrum c  /
Avatar billede keld66 Juniormester
07. januar 2017 - 23:36 #16
Jeg tror sgu jeg gir op. Når jeg skriver som administrator sker der intet
Avatar billede kurtba Ekspert
08. januar 2017 - 00:34 #17
Jeg har åbenbart ikke skrevet det klart nok. Når jeg skrev, at hvis du ikke havde brug for det permanent, så er det fordi, at VLC kan vende filmen, mens du ser den. Men man kan ikke gemme den, så den er vendt rigtigt hele tiden.
Når du prøver at installere windows movie maker, er det så i stand alone versionen eller via  Windows Essentials 2012 pakken. Du bør bruge sidstnævnte.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2017 - 07:31 #18
Selvfølgelig skal du ikke give op du skal køre Kommandoprompten som administrator!

https://billedeupload.dk/images/Vhue0.png

Skulle der så stå at der er fejl som ikke kunne rettes så ville det nok være på sin plads at køre en systemgendannelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2017 - 08:50 #19
#17 Hvis du havde kigget på de billeder jeg har uploadet ville du se at jeg tydeligt viser valgene i Essentiel 2012!
Og linket i #6 er direkte link til 2012.
Avatar billede keld66 Juniormester
08. januar 2017 - 10:08 #20
Godmorgen
Efter scannow, lev der ikke fundet nogle integrationsfejl, var konklusionen.
Når jeg vil installere som #6 anbefaler, kommer den fejl op, som i #6
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2017 - 10:27 #21
Har du gemt den i overførsler ? Så prøv at højreklikke på den og kør som administrator!
https://billedeupload.dk/images/jyIoN.png
Avatar billede keld66 Juniormester
08. januar 2017 - 11:24 #22
Hej
Tak for alle jeres gode forslag. Desværre har intet af det hjulpet. Det må være min Window 7 der er noget i vejen med. Nu har jeg fundet ud af hvordan jeg ser det på VLC.