Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2017 - 15:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dele netværks kablet med radio

Ved siden af min computer, som kører på kabel fra yousee, står min internet radio. Den kører på Wi-Fi men har sommetider svært ved at finde stationerne, fordi den står ret langt fra routeren. Radioen har dog også en indgang til kabel, og jeg tænker på, at dele kablet mellem de 2 enheder. Der er 100Mbit af tage af, så download er ikke noget problem. Problemet er, hvordan hvordan jeg deler et kabel i to. Routeren har ganske vist en ekstra udgang, men så skal jeg trække et ca. 10 meter kabel, som skal igennem to vægge.
Findes der en lille "dåse" som kan bruges til det formål?
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. januar 2017 - 15:52 #1
Der findes RJ45 splitter. Prøv at google rj45 splitter
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2017 - 15:53 #2
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2017 - 16:27 #3
#2 Ja det må være løsningen.

Tak til jer begge 2 :-)
Avatar billede hemberg Forsker
04. februar 2017 - 08:42 #4
Lige et lille "bøvs" herfra. De der netværksplittere er ikke altid superduper. Den netværkshub/switch fra #2 til 99 kr har jeg selv og det virker. Derved får du også noget styring af trafikken - det gør du ikke ved en splitter.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2017 - 11:20 #5
Tak for dit indput. Jeg købte en goobay Gigabit Netværk Switch (5 Port)
til 219 kr. fra same link. Den fungerer udmærket
Avatar billede Appsforsys Sys Praktikant
04. februar 2017 - 13:02 #6
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin