Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 10:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Brændt musik cd virker ikke

Har lige købt nogle Verbatim cd-r og ser ud til at de brændte skiver ikke kan aflæses på anlægget, har brugt maxell før hvor det virkede fint, er det et kendt problem med Verbatim eller er det bare mit anlæg der ikke kan tage lige specielt de cd'er, Har også prøvet at afspille dem med en dvd afspiller og der er problemet det samme. Er brændt med hastighed på 32 og afsluttet.
Bruger Nero.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2017 - 11:47 #1
Verbatim plejer at være et godt mærke. Nero er ikke min farvorit. Bruger windows egen medieplayer. Var maxell også cd-.( minus ).
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 12:09 #2
Maxell er samme type som Verbatim 700MB CD-R
Kan da forsøge at bruge Windows medieplayer og se om det virker, :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2017 - 12:14 #3
Havde for mange år siden også problemer med specielt dvd der ikke virkede efter brænding, selvom det skulle være kvalitets skiver jeg brugte. En opgradering på firmware på brænder drevet løste mit problem.
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 12:16 #4
Fatter det ikke, det virker stadig ikke :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2017 - 12:20 #5
Har du forsøgt at brænde på 8X hastighed?
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 12:28 #6
Fandt en tom Maxell og der virker det helt fint ingen problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2017 - 12:31 #7
#6 Ja det vidste du jo godt.
Jeg havde også problemer med Verbatim da jeg brændte dvd skiver.
Mit drev var et Liteon 1633 tror jeg det hed.
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 12:33 #8
Kan forsøge et kikke på det med firmware på dvd brænderen og se om det skulle have noget at sige, men tvivler godt nok, tror det er selve Verbatim cd'en.
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 13:05 #9
Fandt en opdatering til tsstcorp cddvdw sh-s223c fra 2011 den man havde var fra 2006, men stadig ingen resultater.
Avatar billede eurositi Ekspert
09. januar 2017 - 14:13 #10
Jeg vejede engang mine brændte CD'er på en digital brevvægt. Det viste sig, at alle de CD'er (alle af bestemte fabrikater, vistnok maxell eller meget billige mærker), som vejede et gram for lidt, ikke blev registreret, når de blev lagt i CD-afspilleren.

Det er desværre endnu en grund til, at DVD'er og CD'er er noget hø at forlade sig på.
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 14:44 #11
Kan sikkert godt have noget med at gøre med forskellen på vægten på cd'eren
Nu har man prøvet at bruge EZ cd Audio Converter, lavet filerne om til wave først og brændt cd'en med en hastighed på kun 8 og virker stadig ikke, lyder som om den tikker over når den forsøger at aflæse cd'en. Der er nok ikke andet for end at købe nogle helt andre cd'er som man ved fungere, men tusind tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2017 - 16:37 #12
Jeg havde engang en Verbatim ekstern HDD som gik i stykker. Da jeg brække kassen op, viste det sig, at HDD var en Samsung.
Så vidt jeg ved, er Verbatim bare et handelsnavn, som sættes på varer, købt fra andre firmaer, så man ved reelt ikke hvem der er producent.
Avatar billede posten Ekspert
09. januar 2017 - 16:54 #13
hvad filnavn har din musik det er bedst du laver dem til mp3 filer + de fylder mindre
har aldrig haft problem ved at skifte navn på mine cd/dvd enten ku jeg bruge dem eller ikke
Avatar billede felixvuf Novice
09. januar 2017 - 18:38 #14
mit gamle jvc anlæg kan ikke afspille mp3 filer så det med at lave en multisesion cd dur ikke, skal være wave filer en lyd cd. Men har afprøvet brændt cd på en anden cd afspiller/dvd og der virker det fint, er åbenbart min cd afspiller der ikke lige kan tage den type cd'er.
Avatar billede posten Ekspert
09. januar 2017 - 22:17 #15
tror nu ikke det er typen af cd'er der gør det hvis du kun brænder wave filer  burde de ku spilles over alt jeg har bare den erfaring at hvis den brænder for hurtigt går det tit galt brug derfor den laveste hastighed hvis du kan leve med det er engelsk prøv denne :http://downloads.tomsguide.com/ImgBurn,0305-3842.html