Avatar billede KPH Praktikant
09. januar 2017 - 13:25 Der er 3 kommentarer

hvordan tjekke fritlagte PSD-filer?

Hej
Hvordan kan man tjekke om et billede (psd-fil) er fritlagt, hvis man hverken har Photoshop, InDesign eller Illustrator, men kun Word, PowerPoint samt evt gratis programmer?
Og vel at mærke hvis man ikke vil konvertere psd-filen til et andet filformat?
på forhånd tak for svar :-)
mvh KPH
Avatar billede ebea Ekspert
09. januar 2017 - 14:03 #1
Hvad mener du med fritlagt. Er det lag du mener? Som udgangspunkt, er en PSD fil jo i lag, og blir først til en "flad" fil, når den gemmes i andet billed format.
Så hvis den er i PSD format, kan den ses i en Viewer, og er som udgangspunkt i lag.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. januar 2017 - 14:14 #2
Hvis det er fordi du vil kunne åbne og arbejde med en PSD fil kan du hente GIMP Free.
https://the-gimp.en.softonic.com/download
Avatar billede bvirk Guru
10. januar 2017 - 11:10 #3
Betydningen af at fritlægge en fil er noget uklar - du må lige uddybe KPH - fortæl hvad det skal bruges til!

Andre bruger ordet i underforstået betydning:
https://clipping.dk/ - "Fritlægning af billeder"

Det clipping.dk tillader sig at være underforstået om billeder, er: EMNER på billeder