Avatar billede cht22 Professor
10. januar 2017 - 16:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme som pdf på serveren ved print

Findes der et program der kan installeres på serveren så når der printes så gemmes udskriftet som et pdf på serveren i stedet for at komme ud på papir.

En alm. pdf writer som f.eks. cute pdf writer kan ikke bruges til dette formål.
10. januar 2017 - 17:17 #1
DoPDF kan måske bruges til formålet. DoPDF virker som en printer men gemmer i stedet, hvor hen du nu vil gemme som PDF-fil.
Efter installation findes "printeren" under Kontrolpanel>Hardware og lyd>Enheder og printere og kan vælges som standard hvis det ønskes.
Selve programmet kan hentes her: http://dopdf-free-pdf-converter.soft112.com/quick-download.html
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2017 - 19:17 #2
Excel har selv en 'microsoft print to pdf' mulighed. Det er bare at vælge printeren.
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2017 - 22:56 #3
Gad godt se en løsning, hvor brugerne benytter Excel til serverside at gemme en webside som pdf eller får direkte adgang til serveren for at printe noget til pdf :)

Mon ikke vi mere skal ud i en service, som danner en pdf ud fra noget markup eller en url - der findes flere services rundt omkring der kan gøre det for en relativ lav pris, se fx htmlpdfapi.com eller pdfcrowd.com.
Avatar billede cht22 Professor
11. januar 2017 - 11:21 #4
Det ser desværre ud til at der kommer en dialogboks frem på serveren. Det vil jeg helst undgå. Så de nævnte forslag kan desværre ikke bruges.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2017 - 12:14 #5
Der kommer ingen dialog med de services jeg nævner - hvad præcis er det du vil printe?
Avatar billede cht22 Professor
11. januar 2017 - 13:04 #6
Det er et ERP-program, så det er hverken Excel, html eller url. Det printer når man har indtastet oplysningerne, hvis man bare klikker OK til det sidste vindue i stedet for at lukke vinduet. Det kan måske være en løsning at der bare bliver printet til Cute PDF, så kan man jo vælge om man vil gemme filen.

Det må være løsningen, men tak for jeres svar.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2017 - 13:15 #7
ah - det var jo heller ikke særlig relevante oplysninger at gemme til sidst :)
Avatar billede cht22 Professor
11. januar 2017 - 13:59 #8
Jeg synes altså jeg skrev det klart og tydeligt fra starten af.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2017 - 14:13 #9
Kun at der var en server indblandet så det er vel et vidt begreb. Men bare du har fået styr på det.