Avatar billede lisaolsson Novice
10. januar 2017 - 17:41 Der er 8 kommentarer

Windows 10

Jeg har kørt med Windows 10 ca. 1 år og nu trænger den faktisk til at blive renset. Jeg har opgraderet gratis fra Windows 7 og det var derfor ikke nødvendigt med reinstallering af programmer m.m. Jeg kan evt. få problemer med min Adobe-pakke og min version af Excel og Word.
Jeg har noget vejledning fra ekspertreviews.co.uk men jeg har ventet for længe til at ville bruge back-up funktionen som ligner en spejling af nuværende set-up. Hvis jeg mener, at diskhåndteringen ikke er tilstrækkelig men gerne vil af med alle de små log-filer og diverse snavs som kommet som følge af at surfe på internettet - hvad kan jeg gøre så gøre, når jeg ikke vil lave en clean install eller downgrade? Er der en måde hvor man lige som før i tiden kan få en oversigt de midlertidige internetfiler o.l.?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2017 - 17:48 #1
Bruger disse tre når jeg renser min pc.

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware free herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 18:00 #2
Enig med #1 men vil dog lige tilføje: https://privazer.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2017 - 18:07 #3
#2 Ja den glemte jeg.
Bruger også denne selv :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 18:11 #4
Ja det var jeg godt klar over :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2017 - 18:15 #5
Kan ikke lige huske om renseprogrammerne automatisk fjerner de gamle windows installationer der ligger efter opgraderinger.
Hvis ikke de gør det kan du højreklikke på c drevet i Denne pc og vælge egenskaber-funktioner-diskoprydning.
Klik at den skal rydde op i systemfiler.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 18:37 #6
Jo man kan give Privazer den store tur første gang, så fjerner den alt overflødigt også old windows, som fylder op fra opgraderinger. Men det tager lang tid.
CCleaner kan også fjerne Old windows.
Avatar billede lisaolsson Novice
13. januar 2017 - 17:25 #7
Tak for rådene. Kender egentligt godt de nævnte programmer men troede faktisk, at de mere eller mindre hørte fortiden til. Jeg vil da prøve og se om de kan hjælpe på hastigheden også.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2017 - 20:16 #8
Nej de programmer er bestemt ikke fortid, de opdateres løbende.