Avatar billede oppes Seniormester
11. januar 2017 - 11:10 Der er 13 kommentarer

Word

Har hørt at Microsoft giver/har givet word/Excel gratis version!
Nogen der ved hvorfra kan den hentes og hvornår?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 11:34 #2
Der var for år tilbage en udgave, kaldet "Windows Office 10 starter edition" som var gratis. Den indeholdt en reklamebaseret, beskåret udgave af Word og Excel.

Den kan stadig installeres på Windows 7 maskiner på en god dag, men kan ikke installeres på Windows 8 eller Windows 10...

Der ud over kan du oprette en gratis Microsoft konto (hvis ikke du i forvejen har en), logge på, og redigere office dokumenter via online udgaverne af Word, Excel og Powerpoint.

Men en ren gratis udgave af Microsoft Office findes ikke.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 11:37 #3
jeg har en office vis det er ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 13:10 #4
Jeg tvivler så på det er en lovlig en af slagsen. Det er pænt af dig at ville hjælpe, men husk på at eksperten.dk har nultollerance over for pirateri/ulovligheder.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 13:12 #5
office 2007 så er udgåde om 100 år siden hmmmm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 13:35 #6
?"Office 2007 er så udgået for 100 år siden"?
- hvis det var det du skrev, hvad har det så med sagen at gøre? Om det så var Windows 2,0 eller Dos 3,2 fra 80´erne, er de stadig beskyttet af ophavsret.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 13:45 #7
vis du sku ha en office har ikke nonge
Avatar billede oppes Seniormester
11. januar 2017 - 14:44 #8
Det er noget jeg har læst på komputer for alle bladet
Der står det" læs i næste nummer".
"Microsoft forærer det hele væk.
0 kroner! Det er prisen for at få adgang til E-mail, kalender og en stærk kontorpakke med både Word og Exel. Nu giver Microsoft nemlig sine værktøjer væk til alle med en computer og en  Netforbindelse."

Så skal man vente til næste nummer fra "Komputer for alle" kommer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 14:56 #9
Det lyder spændende, men også lidt for fantastisk. Ved skiftet til Office365, har Microsoft skiftet forretning fra at tjene på Windows, til at tjene på office-abonnementer. Det har jeg svært ved at tro, de bare opgiver.

Jeg tror snarere der (igen) er tale om nogen, der har opdaget at online udgaverne ikke er så ringe endda (de har været gratis siden starten for en 3-4 år siden): https://products.office.com/da-dk/office-online/documents-spreadsheets-presentations-office-online

....Ikke at forveksle med de 30 dage de giver gratis, når man indgår et Office365 abonnement...
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 06:41 #10
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2017 - 06:44 #11
Men læs lige at den ikke kan anvendes på Windows 8 eller senere
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. marts 2017 - 08:43 #12
Det er den jeg beskriver i #2.

Faktisk kan man få den til at køre under Win8/10 - men jeg tvivler på at nogen gider, for det kræver at den installeres på en Win7. Hvis man herefter opgraderer til 8 eller 10, forbliver den på maskinen... - det er nok sat op sådan, fordi Microsoft vil have den udryddet, men ikke pisse "gamle kunder" af.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 09:15 #13
https://da.libreoffice.org/ ?? eller ms men den koster