Avatar billede frejanatur Mester
11. januar 2017 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HP Color Laser Jet CP1515 viser papirstop

Hej. Min eller rigtig gode printer HP Color Laser Jet CP1515n vil ikke udskrive, men viser hele tiden "papirstop" . Der er IKKE noget papir, som sidder i klemme. Det lyder, som om papiret slet ikke føres frem, hverken fra papirkasse 1 eller 2. Jeg kan kun åbne printeren foran ved farvepatronerne og bagtil, hvor jeg kan se div. tromler. Men jeg kan ikke finde den, som fører papiret frem. Den lyder til at være længere inde i maskineriet!
Kan jeg mon komme ind til denne?

Da farvepatronerne i sig selv er noget af en investering, håber jeg, at jeg kan få printeren til at fungere, i stedet for at skulle købe en ny!

Jeg HAR kørt fejldiagnosticeringsprogram, men har ikke fået noget brugeligt svar.

Vh. Lis/ frejanatur
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2017 - 15:34 #1
Hvis du ikke kan komme til papirfremføringsrullen, har du næppe heller været hele maskinen efter for at se efter papirrester. Et lille afrevet hjørne på ½cm2 kan sagtens blokere det hele.

Men prøv at tage papirbakken ud. Hvis du kigger ind, vil du, nogenlunde i midten, kunne se en gummirulle. Disse har det med at blive glatte med tiden - porerne i gummiet bliver lukket af fiberrester i papiret. Tag et stykke køkkenrulle vædet i sprit, og tør den af, hele vejen rundt - så du åbner porerne igen (tør af den vej der er mest modstand). Du burde kunne få den til at dreje rundt med lidt kræfter.
Mange modeller kan man også tage den helt af - og så er den noget lettere at gøre ren.
Avatar billede frejanatur Mester
11. januar 2017 - 16:46 #2
Tak, det vil jeg prøve. Det er nemlig lige som om, maskinen PRØVER at tagepapiret, men "opgiver", ha ha ...
Vh. Lis
Avatar billede frejanatur Mester
11. januar 2017 - 18:31 #3
Yes! Tusind tak hr. professor Ole_Madsen! Jeg vendte kalorius om på siden og rensede alle de steder og tromler, jeg kunne finde. Foruden det, var der en dims/et"hængsel" afen slags, som jeg fik skubbet til, så det ligesom faldt på plads. NU VIRKER PRINTEREN! Jubiiiiiii ...
Tak!