Avatar billede lurup Ekspert
12. januar 2017 - 21:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra win 7 til wIn 10

Min nabo har et problem

Hans pc opdateret selv til win 10 og mange at hans filer fandt vi en en anden mappe end de plejede at ligge i.

Nu er det som om den mappe en væk og derfor alle hans excel filer pist væk.

Har prøvet at søge efter slettet filer uden held.

Kan de findes på en anden måde ??? Har win 10 selv slette dem efter nogle mdr ??
Avatar billede poko1 Ekspert
12. januar 2017 - 21:11 #1
Prøv at se under C: drevet om der er en mappe Windows Old. Hvis ja Så åben den og overfør til de respektive mapper
Avatar billede lurup Ekspert
12. januar 2017 - 21:31 #2
Det er der ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
12. januar 2017 - 21:42 #3
Så er de nok borte for evigt
det er jo det der  med Backup!
Avatar billede poko1 Ekspert
12. januar 2017 - 21:51 #4
Prøv at vise skjulte filer
https://billedeupload.dk/images/KaDv.png
Avatar billede INK Ekspert
12. januar 2017 - 22:30 #5
Hvis der er gået mere end 10 dage fra opdateringen, så kan man ikke længere vende tilbage. Tidligere var det 30 dage. Windows.old filen slettes formentlig samtidigt?
I bedste fald kan i gendanne nogle af filerne med et "recovery" program, men så må iI ikke tænde den igen. Sluk PC´en, tag HD ud og sæt i en særlig usb holder/kabel.
Brug en anden pc og kør recovery programmet, så kan I være heldige. Men ellers er jeg enig med #3.
13. januar 2017 - 09:41 #6
Det er entelig skrap, at de Windows sletter den gamle revycover. det må siges at være at slette noget på ens på uden accept.
mig bekendt har jeg ikke fået en påmindelse da jeg opdaterede win 10

siden jeg opdatere fryser Explorer hele tiden, den har jeg nu brug for da serveren køre kun med Explorer ved delte filer.

får meddelse om
edit document requires a windows sharpoint services-compatible appilication and microsoft intert explorer 6.0 or later
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2017 - 09:00 #7
#6 Jeg tvivler stærk på at den slettes automatisk. Det skal man selv gøre gennem diskoprydning hvor man sætter den til at rydde op i systemfiler.
17. januar 2017 - 12:37 #8
Jeg har ikke slettet den gamle, det gør win s.. selv, du kan ikke rulle tilbage til din tidligere win
Bemærk! Du har kun 10 dage til at bruge denne mulighed i den nyeste Jubilæumsopdatering til Windows 10.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options