Avatar billede Jeanne Praktikant
13. januar 2017 - 12:51 Der er 6 kommentarer

Hjælp til jvc boomblaster RV-NB50

Hej
Håber der er nogen det kan hjælpe jeg har en boomblaster RV-NB50 jeg har en gammel iPhone 4 til at ku høre musik med men den vil ikke spille musik den oplader telefonen den skriver den er sat i men spiller intet musik ved ikk om der er noget man skal slå til men kan i hvert fald ikk få den til at virke
Håber der er en der kan hjælpe tak?
Avatar billede INK Ekspert
13. januar 2017 - 13:07 #1
Ifølge specifikationen
http://resources.jvc.com/Resources/00/01/35/LVT2062-001B.pdf
kan der tilsluttes iPods. Der står intet om iPhone. Det lyder mærkeligt at den ikke skal kunne tage iPhone også, men det er ikke nævnt.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. januar 2017 - 13:59 #2
Iphone - RV-NB50 NEJ
Iphone - RV-NB70 JA

http://kaboom.jvc.com/usage03.html

Se nederst på siden
Avatar billede Jeanne Praktikant
13. januar 2017 - 13:59 #3
Min søsters iPhone virkede men den er Desværre gået i stykker og har ogs haft en veninde med iPhone hvor den virkede det er jo samme stik som til ipod men lige til min vil den ikke
Avatar billede INK Ekspert
13. januar 2017 - 15:20 #4
Det kunne være et spørgsmål om opdatering af iPhone.
Har også læst på en hjemmeside om en opgradering af RV-NB50. Prøv at søge lidt efter dette.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2017 - 16:43 #5
Der står (godt nok kun 3'eren, men värd et forsög):

iPhone/iPhone3G/iPhone3GS: Audio use possible in "Airplane Mode"
Avatar billede vpnNoob Novice
07. juni 2017 - 12:12 #6
Du kan evt lodde et kabel på  undersiden af docken og på denmåde benytte den som mini jack indgang:

Her følger min løsning fra et par år siden

VEDR jvc boomblaster rv nb51 osv så har jeg et fiks som jeg selv har lavet IDAG :)

1 åben boomblasteren og lokaliser den lille printplade under docken.

nu lodder du to modstande på jvc printplade under ipod docken så kan du få den til at "tro" at der sidder in ipod til, derefter kan du lodde et minijack kabel på L, R og grd (a)  vupti så kører du.

det er pin 1 og 2 der skal ha en 1k ohms modstand mellem sig

ben 5 og 14 skal også have 1k ohms modstand mellem sig

der efter skal minijack kablet kobles til printpladen (left, right og a ground)

se evt. billede selv om billedet ikke passer helt kan du se at pin et er den pin til højre

http://bilder.hifi-forum.de/medium/784752/jvc-ipod-pin_377198.jpg

Mvh Kasper Lidegaard