Avatar billede NellemannDK Praktikant
14. januar 2017 - 17:15 Der er 2 kommentarer

Intern LAN kan ikke forbinde til Sonology boks

Hej.
Jeg har for nyligt skiftet fra yousee til stofa bredbånd, og efterfølgende har jeg ikke kunnet tilgå min synology DS110j diskstation, på mit eget interne netværk. Jeg har et nyt philips tv i stuen og en wd boks i mit sove værelse, hvor jeg kan se de billeder og film der lægger på diskstationen normalt, men siden er den totalt forsvundet, hvilket undrer mig meget når det kun er internet udbyder ud af hytten jeg har udskiftet, og det burde jo mig bekendt ikke have noget med det interne netværk at gøre? Jeg kan finde den med med min stationære pc ved at søge efter den via "Synology Assistant" der kommer den frem, jeg kan logge ind på den, ændre på ting mm. Men oprette et drev (musik, film, billeder) jeg kan se under "denne computer" det kan jeg heller ikke få lov til via synology assistant. Når jeg forsøger at tilknytte et drev, så skriver den: "Fejl, systemet svarer ikke, forbindelses timeout" jeg har prøvet at søge efter den via find.synology.com og der finder den ingen synology diskstation på mit LAN. Er der nogen der har en ide til hvad der går galt her?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2017 - 10:10 #1
Da jeg skiftede fra TDC til yousee bredbånd, fik jeg leveret en ny router, som ændrede på opsætningen af min egen intern router.
Jeg kan ikke læse mig frem til, hvordan dit setup er, og om du har prøvet at genstarte din synology-boks (når du har fået nyt ip-range, kunne det være en god ide)
Hvis din synologyboks har en fast IP-adresse, som er i en anden range en din pc, kan det også være derfor du ikke kan se den med din tv, og du derfor heller ikke kan forbinde dig til den
Avatar billede NellemannDK Praktikant
16. januar 2017 - 21:39 #2
Hej Thomas :-)

Jeg har prøvet at genstarte min synology boks flere gange, og den har en fast ip adresse. Men jeg forstår ikke lige hvad du mener/betyder med at den er i en anden range end min pc eller tv?
Men problemet med at den forsvandt fra mit interne netværk startede da yousee lukkede for deres internet, mener jeg, eller måske et par dage før, den forsvandt straks inde på mit tv i stuen, men jeg kunne i nogle dage stadig se film på min western digital boks inde i mit soveværelse, indtil det en aften pludselig stod stille, og meldte ingen kontakt, også har den bare været væk siden.
I går aftes hentede jeg på opfordring fra en anden bruger, et program til min iphone der hedder "fing" hvor den scanner mit interne netværk i min lejlighed, og den finder alt hvad jeg har, også min synology boks med rette ip og det hele..... Så jeg er noget forvirret.