Avatar billede kingoman Mester
14. januar 2017 - 22:25 Der er 9 kommentarer

Photoshop CC 2015 vil ha prisskilt væk.

Har Photoshop CC 2015.

Jeg sidder lidt med et problem, om at jeg gerne vil lege med at manipulere/fjerne forskellige ting på billeder og få det til at blænde ind med baggrunden. Jeg har absolut ingen forstand på hvordan man prøver sig med dette, så hvis der er nogle som kender en tutorial på youtube ville det være kanon.

I linket herunder er der eksempelvis et billede af en skjorte med prisskilt, der ville jeg så gerne kunne fjerne prisskiltet.

https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-shirt-price-tag-new-image35574969
Avatar billede poko1 Ekspert
14. januar 2017 - 23:54 #1
Leget lidt med det i ca 20 min!
Hvis det skulle være perfekt ville det nok tage en times tid
https://billedeupload.dk/images/4mah0.png
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. januar 2017 - 05:49 #2
Du skal bruge værktøjet der hedder "Clone Stamp".
Det kan tage en portion af et billede og male det på et andet sted i billedet.

Ved at holde alt nede mens du trykker et andet sted på billedet kan du flytte til et andet fokuspunkt i billedet.

For at ændre på størrelse og procenter skal du højreklikke på billedet.

"Clone Stamp" har genvejstast s.

Se mere her : https://helpx.adobe.com/photoshop/using/tools.html

God eksperimentations-lyst *S*
Avatar billede poko1 Ekspert
15. januar 2017 - 07:35 #3
Ja måske lidt mere forklaring.
På dansk hedder det Reparationspenselværktøj,
Men der er meget korrektur derefter!
https://billedeupload.dk/images/vdNn4.png
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. januar 2017 - 09:26 #4
----> poko1

Jeg har en 4-årig uddannelse som lithograf ( fra 1983 til 1987 ) - hvorefter jeg arbejdede i ca. 10 år indenfor reklamebranchen. Som læresvend har jeg udlært ca. 20 unge mennesker indenfor faget, så de efterfølgende kunne kalde sig svende.

Det handler - for mig - IKKE om hvilket værktøj, der bruges; men om evnen til at bruge det!

Som jeg læser spørgsmålet, er det KINGOMANS ønske at lære værktøjet at kende!

IKKE at jeg ( eller VI ) udfører opgaven!
Avatar billede poko1 Ekspert
15. januar 2017 - 09:30 #5
#4
Er der noget der så er steget dig til hovedet?
Avatar billede kingoman Mester
15. januar 2017 - 12:04 #6
Tak for inputs, det vil jeg kigge lidt nærmere på.

- For at gøre det klart :) Så søgte jeg mod teknikker og ikke et færdigt produkt, men tak alligevel :)
Avatar billede Per Frits Juniormester
20. januar 2017 - 12:39 #7
Hej Kingoman :)

Først og fremmest ville jeg nok starte med et langt mere simpelt projekt end det billede du har valgt. Det er stort set umuligt at få et godt resultat ud af :)
Der er ingen grund til at starte med en bjergetape hvis det er din første gang på cyklen. :-D
Men her er et link til en tutorial, fra en gut der er dygtig til Photoshop.
Han har masser af tips og tricks på sin youtube kanal.
https://www.youtube.com/watch?v=BChwzIslDJg

/Per Haar
Avatar billede hac Praktikant
04. februar 2017 - 16:33 #8
Hej, jeg har lidt samme problem. Jeg skal bruge reparationspenselværktøjet og kan ikke få det til at fungere.

Jeg starter med at markere det område jeg vil kopiere fra med penslen. Trykker alt og klikker med venstre musetøj mens jeg holder alt knappen nede.

Herved burde jeg være klar til at kopiere det markerede ind, men det virker ikke. Hvad gør jeg galt? (Jeg er nybegynder i Photoshop men har fulgt følgende youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=N1wigNS4v9I ,
der er nr. 16 ud af en lang række fra Nem Programmering. Jeg har set de foregående 1-15, og de kan varmt anbefales, men selv om jeg forsøger at følge hvad han siger punkt for punkt om reparationspenselværktøjet i video nr. 16, kan jeg ikke få det til at virke.)

Jeg håber, at nogen kan hjæpe mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 17:32 #9
Du skal kun bruge Alt Hvor du vil klone et sted til Reparation.
https://billedeupload.dk/images/YLqpu.png