Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
15. januar 2017 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Order by DAYOFWEEK

Hej. Jeg kan ikke få denne til at virke

$sql = "SELECT * from indtastet_ordre ORDER by DAYOFWEEK(dato, 1)";

Nogen som kan hjælpe...
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. januar 2017 - 12:52 #1
Ved ikke helt hvad du vil opnå, men måske er det en GROUP BY du leder efter?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
15. januar 2017 - 12:56 #2
Arr det er måske også lige en vigtig detalje at forklare det.....

Den starter med at vise søndag og jeg vil gerne have den til at starte med at sortere fra mandag også i dato rækkefølge

mandag d.01012017
mandag d.02012017
mandag d.31052017
osv....
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. januar 2017 - 13:03 #3
Hvad siger:

$sql = "SELECT * from indtastet_ordre ORDER by WEEKDAY(dato)";
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
15. januar 2017 - 13:12 #4
ALLE HVOR DATO ER EN SØNDAG
ALLE HVOR DATO ER EN MANDAG
ALLE HVOR DATO ER EN TIRSDAG
ALLE HVOR DATO ER EN ONSDAG...

Så skal bare lige have den til at starte med mandag og slutte med søndag :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. januar 2017 - 13:14 #5
WEEKDAY starter med 0 = monday, så det burde den ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2017 - 18:35 #6
Og du bruger WEEKDAY som foreslaaet af michael_stim og ikke DAYOFWEEK som i spoergsmaalet?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
15. januar 2017 - 22:46 #7
Sorry det havde jeg ikke lige set. Men ja, nu virkerdet det.