Avatar billede Mette Praktikant
15. januar 2017 - 13:25 Der er 9 kommentarer

Flyt varenavn over i andens side inputfelt

Hej Eksperter,

DA jeg er totalt novice hvad angår PHP programmering, har jeg hermed behov for hjælp :-)

Jeg har nogle sider (wordpress) der hver især repræsenterer et produkt/vare, hvor jeg nederst på siden har indsat et button (mere information). Når man klikker på denne button, havner man på en ny side med en formular til indtastning af navn, email mv. Jeg ønsker om muligt, at varenavnet fra foregående side trækkes med over i indtastningsformularen.

Håber på hjælp snarest :-)

Mvh.
Mette
Avatar billede Mette Praktikant
16. januar 2017 - 09:51 #1
Er der virkeligt ingen der kan hjælpe ??
Avatar billede acore Ekspert
16. januar 2017 - 10:31 #2
På din produktside ændrer du din button's reference til formularsiden fra "xxx.php" til "xxx.php?produkt=".$produktnavn, hvor xxx.php er navnet på sin formularside og $produktnavn er variablen med produkt navn.

På din formularside (xxx.php) henter du værdien med:

$produktnavn = $_GET['produkt'];

og bruger den i formularen.

Simpelt, og så alligevel. Men uden mere information, så...
Avatar billede Mette Praktikant
16. januar 2017 - 11:45 #3
Hej Acore,

Mange tak for din hjælp, dog er jeg som tidligere nævnt novice hvad angår PHP.

Er nedenstående implementeret på den rette facon ?

<input type="text" name="emne" value="$produktnavn = $_GET['produkt'];">

Mvh.
Mette
Avatar billede Mette Praktikant
16. januar 2017 - 12:10 #4
Dette er i øvrigt min produktside:

<form action="http://www.?/formular.php?produkt=".$produktnavn, method="post"><input name="emne" type="hidden" value=""><input id="mc-embedded-subscribe" class="btn btn-default btn-sm" name="subscribe" type="submit" value="Klik her for mere vareinformation"></form>&nbsp;
Avatar billede Mette Praktikant
17. januar 2017 - 19:55 #5
Så mistede du lysten til at hjælpe :-)
Avatar billede acore Ekspert
18. januar 2017 - 13:00 #6
Næh, det gjorde jeg ikke - hvor får du det fra? Men jeg må indrømme, at jeg ikke er på 24/7.

Det skal være:

echo("<input type='text' name='emne' value='".$_GET['produkt']."'>");
Avatar billede Zochko Juniormester
20. januar 2017 - 23:03 #7
Jeg må sige det er en udfordrende opgave som du beder om hjælp til at løse med så lidt information :)

Og den her "button" som du har sat ind, er det en som Wordpress laver for dig på hver produkt side? eller er det en som du manuelt indsætter på alle siderne?

Det eksempel du selv er kommet med hvordan din form ser ud skal have PHP åben og slut tag for at kunne bruges inde i html.
eller du skal echo hele <form> elementet ud.

Men for at bruge dit eget eksempel, så skal form action se sådan her ud.

action="http://www.?/formular.php?produkt=<?php echo $produktnavn; ?>"

-

<form action="http://www.?/formular.php?produkt=<?php echo $produktnavn; ?>" method="post"><input name="emne" type="hidden" value=""><input id="mc-embedded-subscribe" class="btn btn-default btn-sm" name="subscribe" type="submit" value="Klik her for mere vareinformation"></form>

Håber det hjælper dig videre :)
Avatar billede Zochko Juniormester
20. januar 2017 - 23:07 #8
Hov :) Og ja når du så er kommet over til din side hvor du skal have fat i produkt navnet.

<input type="text" value="<?php echo $_GET['produkt']" ?>" />
Avatar billede acore Ekspert
24. januar 2017 - 15:53 #9
Er du kommet videre med dit problem? Venter spændt :)