Avatar billede mronet87 Forsker
16. januar 2017 - 11:26 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Min computer crasher

Hej Alle Eksperter

Min computer er begyndt at crashe. Det er lidt forskelligt, hvornår det sker (på billedet). Nogen gange er det ved opstart, nogen gange efter 2 timer osv.

Kunne det evt. hjælpe med et lave en geninstallering af windows eller?

http://billedeupload.dk/images/snpZO.png
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 12:18 #1
For mig at se ligner det Grafikkort /eller  Grafikkort Driver problem.
Avatar billede mronet87 Forsker
16. januar 2017 - 14:34 #2
Det kan sagtens være. Jeg fik nemlig sat en SSD harddisk i og installeret en clean windows 10.

Så den automatiske installering med drivers osv, er nok ikke blevet installeret. Jeg tænkte, at det ikke gjorde noget, da den kun blev brugt til film, internet og office.

Men jeg prøver at geninstaller windows og ellers finde en drive til bundkortet.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 14:53 #3
Jeg kører konsekvent  Slimware
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2017 - 15:15 #4
Jeg har downloadet SlimDriver fra linket i #3. Som sædvanlig lod jeg Kaspersky, Superantispyware og Malwarebyte skanne installations filen. De to første fandt ikke noget mistænkeligt, men det gjorde Malwarebyte og fjernede hele filen. Men det er muligvis en falsk positiv.
Det er ikke fordi jeg har brug for SlimDriver, men jeg ville sammenligne den med DriverBooster, for at se om de var enige om opdateringerne.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2017 - 15:18 #5
Ps. Malwarebyte fandt ikke noget mistænkeligt hos DriverBooster.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 15:33 #6
Nu har jeg brugt programmet i al den tid det har eksisteret og Malwarebyte har aldrig fundet noget Den går ind og læser fabrikkens Driver id og henter Driveren direkte hos producenten.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2017 - 15:49 #7
#6 Jeg skriver bare hvad Malwarebyte fandt. Og ja, det er muligvis et falsk positiv. Den slags kan desværre ikke helt undgås.
Jeg vil prøve at installere SlimDriver alligevel, hvis jeg "må" for Malwarebyte. Så kan jeg jo skanne bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2017 - 16:08 #8
MalwareByte tillader slet ikke installationen, så jeg måtte lukke det midlertidigt ned.
Det skyldes muligvis et andet program, Plus application, som skal luskes med ind.
Vil man ikke have det med, skal man trykke på "Decline" så installeres selve programmet alligevel. Det fandt forøvrigt ingen manglende opdateringer.
En efterfølgende scanning med MalwareBytes fandt 2  potemtielle trusler.
Avatar billede mronet87 Forsker
16. januar 2017 - 16:14 #9
Jeg kan vel bare kigge på fabriks modellen og installer de drivers som nu står inde på lenovos side.

Så kigger jeg lige om det hjælper i fremtiden og ellers har jeg jo et link til jeres sider.

Computeren skal som sagt ikke bruges til at game på :)
Avatar billede hemberg Forsker
16. januar 2017 - 20:19 #10
Kunne det være noget varmerelateret? Er maskinen varm når den crasher?? Tænker måske på om køleanordningerne er i orden?
Avatar billede mronet87 Forsker
17. januar 2017 - 06:21 #11
Så crashede den igen hvor beskeden "En kritisk systemdriver mangler eller indeholder fejl" kom.

Fil: windows\system32\ntoskrn.exe
Fejlkode: 0xc0000098
Avatar billede mronet87 Forsker
17. januar 2017 - 10:45 #12
Avatar billede mronet87 Forsker
17. januar 2017 - 11:04 #13
Så kom der en besked mere:
Fil:\WINDOWS\System32\drivers\tcpip.sys
Fejlkode: 0xc0000221
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 12:03 #14
Uanset hvad den PC skal bruges til, så skal driverne  være i orden, så vurderingen i #1 er muligvis rigtig, ligesom det kan være andre drivere.
Så kør en tur enten med SlinDriver, som foreslået i #3, eller med Driver Booster.
http://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Avatar billede mronet87 Forsker
17. januar 2017 - 12:33 #15
Jeg hentede slimware utilities og nu har jeg installeret alle drivers, som den kunne finde. Så ser vi hvordan det går :)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 12:54 #16
Ja lad os høre nærmere :-)
Avatar billede mronet87 Forsker
20. januar 2017 - 11:04 #17
Det ser ud til at den virker nu, efter at vi fik installeret alle 10+ drivers.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2017 - 12:56 #18
Fint, så hade poko1 ret fra begyndelsen :-)