Avatar billede BPA Seniormester
16. januar 2017 - 13:24 Der er 5 kommentarer

Windows 7 gendannelse " hænger"

Win 7.
En Windows sikkerhedskopi  er indlæst fra en ekstern HD.
Det går fint. - og ender med en windows rude :

"Genoprettelse blev udført.
Vil du gendanne dine brugerfiler"
Der er et valg mellem "Gendan" eller "Annuler"
Jeg har valgt annuler.

Derefter popper samme rude op hver gang Windows Startes.
Jeg har prøvet at indlæse en fil fra sikkerhedskopien for måske at tilfredsstille den. Det hjalp ikke.
Startes "Sikkerhedskopiering eller gendan dine filer" ser man at der står "afbrudt"  og der er sat et rødt kryds over en tegning af en HD.
Det tolker jeg som den ikke mener at den er færdig med indlæsningen.
Jeg har lavet en fornyet Windows sikkerhedskopi og indlæst den igen.
Ruden vises stadig ved hver opstart.
Har nogen en ide' om hvad der foregår, og måske en medicin imod det?
Avatar billede BPA Seniormester
16. januar 2017 - 21:05 #2
De indlæg du linker til handler om System genoprettelse.
Det var ret givende at læse om og genopfriske lidt om konfigurationen igen.
Tak for det.
Mit problem med vinduet der dukker op kommer imidlertid fra en fuld Sikkerhedskopiering, der er indlæst igen.
Ikke fra en Systemgenoprettelse.

Der må være et sted hvor restore programmet har anbragt information om fejl der kun køres ved opstart.
Det må være muligt at slette den hvis man ved hvor det skal gøres.
Jeg erindrer at der for længe siden er forsøgt at lave en sikkerhedskopi der blev afbrudt. Den information er nok blevet gemt på disken og ikke slettet af programmet.
Laves en ny kopi der indlæses, vil den fejlinfo overføres, så ad den vej går det ikke at komme af med den.
Flere forslag ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2017 - 22:02 #3
Det må stå i Registreringsdatabasen - især med tanke på at den jo insisterer på at det er data i din brugerprofil, den ikke bliver færdig med at indlæse.

Kan du komme til at oprette en ny (admin-)bruger og logge på med den?
Avatar billede BPA Seniormester
16. januar 2017 - 22:28 #4
Er foretaget, og ??
Avatar billede BPA Seniormester
16. januar 2017 - 22:50 #5
Tror måske jeg ved hvad du mener.

Vinduet kommer stadig,men først efter jeg har logget ind på min nye admin konto.