16. januar 2017 - 17:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd

Min computer er pludselig holdt op med at spille lyd, og nede på lydikonet i proceslinjen, er der et rødt kryds og lydikonet. Når jeg holder musen henover skriver den "der er ikke installeret en lydoutputenhed".

Jeg har windows 10 og det er en lenovo.

Nogen der har en idé til hvordan man løser dette problem?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 17:57 #1
Prøv om du kan se det her?
Ellers gå i kontrolpanelet og se under Højtaler ikonet
https://billedeupload.dk/images/ATfp4.png
16. januar 2017 - 18:36 #2
Har slet ikke den mulighed https://gyazo.com/eb18902486254de9a5eed7dfb9022016

Og når jeg åber det igennem kontrolpanelet ser det således ud: https://gyazo.com/4441fd644bcd52a932b01eea8440bf52
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 18:52 #3
Lenovo ???? hvilke
Avatar billede Philip Temnæs Praktikant
16. januar 2017 - 19:02 #4
Jeg har lige åbnet min computer (Lenovo Yoga 710-14IKB) og har samme problem. Den siger, at jeg ikke har nogen lydoutputenhed installeret og jeg får samme billede som Emil. Jeg har forsøgt at opdatere BIOS'en uden effekt. Jeg har også forsøgt at installere lyddriveren igen, men der sagde den, at der ikke var nogen lydenhed på computeren, som driveren kunne installeres til og så lukkede installationsvinduet ned.

Hvad dælen kan vi gøre?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. januar 2017 - 19:47 #6
Virker sikkert også på #0
Avatar billede Philip Temnæs Praktikant
16. januar 2017 - 19:56 #7
Du er et geni!! Jeg har lyd igen, tusind tak! :D
Jeg forsøgte selv at installere en ny audiodriver inde fra Lenovos hjemmeside, uden resultat. Det var inden jeg havde været inde i enhedshåndtering og tilføje Realtek High Definition som manuelt hardware jeg manuelt var inde at vælge på en liste. Hvis andre ikke har øjeblikkelig effekt af Poko1s link, kan man prøve manuelt at tilføje lydenheden igen, inden man opdaterer driveren med Poko1s link :-)
17. januar 2017 - 05:48 #8
TUSIND TAK det virker igen nu
Avatar billede poko1 Ekspert
17. januar 2017 - 11:01 #9
Du må så gerne markere problemet som Løst så andre også kan bruge løsningen Hvilket er meningen med siden !!! Du må gerne sætte løsningen ved dig selv! Hovedsagen at andre også kan bruge Løsningen :-)
17. januar 2017 - 16:43 #10
Er gjort. Der er dog et lille problem med denne løsning. Når jeg spiller lyden igennem et headset, så kommer lyden både ud igennem headset og igennem højtalerne på computeren? Har du nogen ide om hvad det kan skyldes og om det kan løses?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. januar 2017 - 16:49 #11
Dit hoved telefonstik skulle gerne afbryde Højtaler udgangen!
Hvis din Pc: er en Stationær skal kablet til frontpanelet være rigtigt isat!
17. januar 2017 - 16:55 #12
Det er en bærbar. Men problemet er netop at den ikke afbryder højtalerne når jeg sætter headset i :)
Avatar billede Nina Forsker
19. januar 2017 - 11:02 #13
#12

Du kan "slukke" for højtalerne mens du hører musik i dit headset ved at højreklikke på lydikonet -> Afspilningsenheder -> højreklikke på dit headset -> benyt som standardenhed.

Ellers kan du højreklikke på højtalerne og deaktivere dem, men så når du tager headsettet ud skal du huske at aktivere dine højtaler igen. :)

Mvh. Nina