Avatar billede svla Mester
16. januar 2017 - 19:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre normal dokument i Open Office

Hej
Hvordan ændre man skriftstørrelse i normalskabelonen i tekstbehandlingsprogrammet i Open Office programmet.
- Kan det gøres som i Word, ved og ændre normal.doc skabelonen.

- Kender ikke så meget til Open Office, men skal lige hjælpe en i gang, håber der lige er en som kan give en kort forklaring
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. januar 2017 - 10:56 #1
Du bør faktisk undlade at anvende Open Office. Programmet er ikke opdateret siden 29-04-2014. Og derfor ret sårbar.
I stedet kan du bruge Libre Office, som også er et gratis program du kan downloade.
I Libre Office ændrer du skrifttype og størrelse som i word.
Avatar billede svla Mester
17. januar 2017 - 15:10 #2
Tak for dit svar.
Nu er det ikke mig som har programmet Open Office, men en bekendt som jeg lige lovede og hjælpe.
Men ved du om skrifttstørrelsen i Open Office kan ændres i normalskabelonen, således at skabelonen fremover hentes med den nye skriftstørrelse. - Blot lige en lille forklaring om hvordan det gøres ?
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. januar 2017 - 16:33 #3
Jeg kender ikke Open Office, så jeg kan desværre ikke hjælpe..
Avatar billede svla Mester
17. januar 2017 - 17:10 #4
Det er helt ok, men tak for dit råd vedr. Open Office, jeg kender ikke så meget til gratisprogrammer, men det fik mig til og læse / kigge lidt på Libre Office, og det ser faktisk godt ud, og jeg vidste ikke noget om opdatering af Open Office.
Tak for dine svar.

Jeg venter lidt med og lukke, måske der lige var en anden som kunne give en kort løsning.
Avatar billede svla Mester
28. januar 2017 - 17:05 #5
Tak for råd og vejledning