Avatar billede Rubberduckk Praktikant
16. januar 2017 - 20:29 Der er 11 kommentarer

Hvor meget kan man får for denne "gamle gamer"?

Ok, så jeg har tænk mig at købe en ny computer her til forår, så ville bare lige høre om der var nogle kloge hoveder som har forstand på noget af værdien på min gamle computer
Jeg regner overhovedet ikke med at få en stor del penge for den, men den skal sælges, istedet for bare at stå når jeg får den nye basse! :)

Den trækker Battlefield 1 på mellen grafik
Overwatch på høj grafik og League of legends på Høj
Som sagt har jeg ingen forstand på det her, men vil bare have den væk! :P

Computeren er ca. fra Februar 2014! ca. 3 år

Windows 10 Pro 64-bit
Processor - Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 Core(s), 4 Logical Processor(s)
Motherboard - MSI Z87-G43 (MS-7816) (SOCKET 0)
Blæsere - Har justerbare blæsere (lydløse) Kan ikke finde navnet...
Ram - 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
HDD -  931 (1TB) Western Digital WDC WD10EZEX-22RKKA0 (SATA)
SSD - 111GB (120GB) KINGSTON SV300S37A120G (SSD)
PSU - Corsair RM750
Grafikkort-  AMD Radeon R9 200 Series (r9 280x 3gb gddr5 dual-x)
Drev - ASUS DRW-24F1ST a
Kabinet - http://gamingcases.computer-parts-store.com/images/Carbide_Series_White_500R_Mid_Tower_Computer_0_large.jpg

Alle svar tages imod med åbne arme, og jeg er glad for jeres hjælp og tid!
Avatar billede hemberg Forsker
16. januar 2017 - 20:44 #1
Jeg tror du vil blive skuffet min ven. Men hvis vi tager udgangspunkt i at en ny model i ca. samme setup i dag koster ca. 4500,- Og en tommelfingerregel siger cirka halvdelen. Så havner vi på 2250 Kr. Minus lidt rabat for hurtig handel så havner vi på 2000,- Og det tror jeg er højt sat. Der er ikke ret god afsætning på stationære pc'er for øjeblikket. De hardcore gamere vil have det nyeste og hurtigste.
Avatar billede Rubberduckk Praktikant
16. januar 2017 - 20:51 #2
Som sagt havde jeg ikke selv regnet med en formue, men 1500-2000 er en god slat penge oven i bunken til en ny, bare den rette køber lige kommer forbi. Tror også 2000 er højt sat, men havde heller ikke regnet med det!

Min onkel kommer måske her hjem på fredag, han er semi-ekspert, eller hvad man nu kalder det, så må vi se hvad han vurdere den til, det er trådsalt ham der byggede den.
Og så er det bare med at smide den på nogle sider hvor der forhåbentligt kommer en køber!
Mange tak for dig svar Hemberg :)
Avatar billede hemberg Forsker
16. januar 2017 - 20:59 #3
En skam du ikke lige havde skrevet for 14 dage siden så havde jeg en køber .... Selv tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2017 - 21:27 #4
Hvor i landet? - hvis det er kbh-området, kan det ske vi kan blive enige om en pris. Jeg har ingen idé om hvad den skal koste, men leder efter en brugt til knægten i prislejet 1500-2000,-

Han skal bare bruge den til Minecraft, halflife o.lign. - og det burde den sagtens kunne trække... (Så må han selv spare op til "de store spil"...)
Avatar billede Rubberduckk Praktikant
16. januar 2017 - 21:31 #5
Jeg må skuffe dig Ole, da jeg bor i Esbjerg (Jylland) Det er en god slat vej hertil.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2017 - 21:45 #6
Ja, det bliver lige langt nok :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 02:32 #7
det du skal gøre at at kigge i den blå avis, gul og gratis osv, så finder du ud af hvad de alle andre vil have for deres tilsvarende maskine.

du kan ikke få mere end det.

ja, men under halv pris.

din potentielle kunde er en 13-15 årig dreng der ikke har penge til en ordentlig computer, og som ved at købedin gamle, kan spille alt det hans gamel billge lort ikke kan :)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 02:33 #8
ram kunden, med den samme pris alle andre har, og vent = solgt
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 02:38 #9
og en ting mere: find en dansk video om hvordan man bygger sin egen pc. :)
og gør det så.    du sparer 3000 og mere.

du skal starte med hvad cpu du vil have, så står der hvad ram typer den kan bruge, smid 16 GB i, nok til om 10 år. er det iorden, så en psu der kan trække mere end den skal kunne, spar ikke på det!

jeg har lavet min for 7500, den kan holde i 10 år.

næ det er bare et forslag, for hvis du læser hvad ram cpu skal bruge, og læser tingene, så køber du de rigtige ting, og den kommer til at virke. nu mangler du bare at se, "hvad kan jeg få af stumper", til den pris, du har sat af til det.

når du køber en "basse" (som andre har lavet), så får du noget gammelt, ej heller det bedste, og den holder ikke i 10 år ;:)  men det gør den hjemmelavede
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 02:41 #10
en gamer maskine fra diverse firmaer er til grin :) jo den er! :)
25000 for det ?

jeg kan alle spil på højeste, den er mit lydstudie, og filmredigering, og alt andet.
bygget for 7500

25000 ?    = til drenge der skal have en "gamer" og ja..    gi et forsøg, er det for svært, så kom tilbage her og spørg hvordan man bygger en pc
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 02:44 #11
og ligemeget med dyre "gamer" cases.

det handler om 2 ting: køling, støjdæmpning.
ikke " det er hot, populært, smart, iphone hype, religion, smart mærkjevare tøj og alt det der" - kun de 2 ting jeg sagde :)