Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. januar 2017 - 17:26 Der er 4 kommentarer

Fjern virus i Outlook

Jeg har f.eks. en virus som hedder:
Trojan.GenericKD.3843530
som mit virus program (BItDefender) siger ligger i min Outlook fil.
Jeg er absolut ikke interesseret i at slette hele min Outlook fil,
så spørgsmålet er: Findes der et program som kan gennemsøge pst-filen og fjerne de mails der har noget snavs indbygget?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2017 - 20:16 #1
Nu kender jeg ikke BitDefender, men det lyder lidt spøjst, om den kun skulle kunne detektere skidtet og ikke fjerne det? Er der ikke et plugin til Outlook?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. januar 2017 - 21:47 #2
Jo, selvfølgelig kan den fjerne det - men jeg ønsker ikke at fjerne hele pst-filen.
Det jeg efterlyser er et program som kan fortæller/fjerne de mails der har snavs i sig.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. januar 2017 - 23:37 #3
Er du sikker på, at den fjerner hele pst filen og ikke kun den inficerede del? Du kan evt. lade det komme an på en prøve, idet du tager en kopi af pst filen og gemmer et andet sted og så lader Bitdefender rense. Så kan du se, om den ikke bare renser det inficerede eller det hele. Så kan du jo altid lægge kopien tilbage.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2017 - 06:28 #4
Det er jo netop derfor jeg spørger til et plugin eller noget der arbejder direkte sammen med Outlook, da den jo lige præcis har fundet noget i din PST-fil. Jeg tvivler også på at den bare sletter PST-filen uden videre.