Avatar billede vbr Seniormester
18. januar 2017 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstra skærm er holdt op med at virke

Jeg har i flere år haft en ekstra skærm, (en gammel Samsung Syncmaster 710v) koblet på min(e) bærbare computer(e). Jeg lader de to skærme flyde over i hinanden, så de to skærme virker som én skærm.

Det giver en masse dejlig plads at arbejde på.

Nu er den ekstra skærm pludselig holdt op med at fungere. Den er sort, og der flyder bare en fejlmeddelelse rundt på den (Not Optimum Mode. Recomended Mode: 1280x1024 60 Hz).

Jeg har været inde i skærmindstillinger og konstateret, at den står i Recomended Mode: 1280x1024 60 Hz. Jeg har også fulgt opfordringen til at opdatere driveren, først fra computeren og dernæst fra internettet.

Opdateringsprocessen kører tilsyneladende og afsluttes, men skærmen virker stadig ikke.

Det skal siges, at skærmen har været lidt ustabil i et par måneder. Forstået på den måde, at den pludselig kunne gå i sort. Problemet kunne rettes ved at tage skærmens hanstik ud af computerens hunstik og sætte det i igen.

Muligvis er der tale om en dårlig fysisk forbindelse. Enten i kabelstikket eller i computerstikket.

Jeg kan imidlertid se, at computerens skærm reagerer, når jeg fjerner og skærmkablet og sætter det i igen. Så der er forbindelse.

Computeren blev gratis opdateret med Windows 10 uden skærmproblemer af nogen art. Men det kunne være den seneste opdatering af Windows 10, der har forårsaget problemet.

Har nogen en idé om, hvad fejlen kan skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 10:23 #1
prøv og køre denne her https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Kontrolpanel\Udseende og personlige indstillinger\Skærm\Skærmopløsning
Avatar billede vbr Seniormester
18. januar 2017 - 16:16 #2
Programmet foreslår en række muligheder for opdatering. Hvilke foreslår du, at jeg vælger?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 16:38 #3
samsung er kendt for denne fejl: de kondensatorer som sidder ved strømforsyningen, er billige til 10 øre.

du kan godt regne med at de er slidt op, derfor får den ikke strøm nok og laver sort skærm.

alle samsung gør det.
den kan laves ved en tv repair man.. :) bare 4 nye kondensatorer i!
Avatar billede vbr Seniormester
20. januar 2017 - 15:58 #4
Slidt op! Det giver mening. Det er en gammel skærm, og jeg har brugt den meget.
Avatar billede vbr Seniormester
20. januar 2017 - 16:45 #5
Jeg kan købe en meget yngre brugt 21" skærm for 400 kr. hos en reparatør.