Avatar billede dkclajen Juniormester
18. januar 2017 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Return without GoSub

Hej alle,

Jeg får sådan en periodefejl når jeg åbner min database.
"The expression On Load you entered as the event property setting produced the following error: Return without GoSub"

Sidder jeg så og roder lidt rundt, så stopper den med at dukke op, men når jeg så kopir den over i en anden mappe, så dukker den op igen. :(

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)

On Error GoTo Err_Form_KeyDown

    If KeyCode = vbKeyF2 Then
        cmdlast_Click
    End If

    If KeyCode = vbKeyF3 Then
        cmdnow_Click
    End If

    If KeyCode = vbKeyF4 Then
        cmdnext_Click
    End If

    If KeyCode = vbKeyF5 Then
        cmdAll_Click
    End If
Select Case KeyCode
        Case vbKeyUp: DoCmd.GoToRecord , , acPrevious
        Case vbKeyDown: DoCmd.GoToRecord , , acNext
    End Select

Exit_Form_KeyDown:
    Exit Sub

Err_Form_KeyDown:
    prompt = "Indtast de manglende oplysning, eller tryk F3 for fortryd!"
    If MsgBox(prompt, vbOKOnly, "Fejl") = vbOK Then
        Resume Exit_Form_KeyDown
    End If
End Sub

Private Sub Form_Load()

    Me.Filter = "([SettledCustomer] = False)"
    Me.FilterOn = True

WeekNumber = DatePart("ww", Date)

cmdLast.Caption = "Uge " & WeekNumber - 1 & vbNewLine & " / F2"
cmdNow.Caption = "Uge " & WeekNumber & vbNewLine & " / F3"
cmdNext.Caption = "Uge " & WeekNumber + 1 & vbNewLine & " / F4"

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2017 - 11:59 #1
code looks OK from here but its not necessarily this code which is at fault.

Is this on a sub form or main form? If it son a sub form the try adding a Form_Load event in the main form, it can be empty. See link here http://stackoverflow.com/questions/11467746/return-without-gosub-when-using-subforms-in-access

also decompile might help
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2017 - 12:00 #2
Oh, and its a good idea to close questions when you have a solution :-)
Avatar billede dkclajen Juniormester
18. januar 2017 - 15:32 #3
Koden ligger i en main form. Men nu kan jeg ikke fremprovekere den mere. Men sidst jeg havde den fik jeg den også til at forsvinde, og så kom den igen efter et par dage og nogle tilrettelser.

Så nu skulle jeg gerne have fået styr på at lukke spørgsmålene. :) Har ikke brugt siden siden den er blevet lavet om. :)
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2017 - 15:54 #4
You could always try a compact repair or even a decompile if it returns
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2017 - 10:48 #5
?
Avatar billede dkclajen Juniormester
26. januar 2017 - 11:07 #6
har ikke set fejlen siden jeg oprettet spørgsmålet. Men har selvfølgelig prøvet compact repair.
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2017 - 11:25 #7
well good it seems to be solved, drop a comment if it returns