Avatar billede Bexelbud Juniormester
18. januar 2017 - 12:53 Der er 6 kommentarer

klone af HDD til SSD

Jeg har en macbook fra 2009 som jeg har klonet over på en SSD, men når jeg sætter SSDen over i min bærbar så stopper den ved loading screen, der hvor du har hvis side og appel logo. har haft den stående i ca. 1 time for at loade, uden resultat. hvis jeg beholder SSDen i den eksterne harddisk holder så kan jeg sagtens starte OS op og bruge det helt normalt. så snart jeg smider den i bærbaren hvor den gamle sad virker den ikke.

jeg har også prøvet at køre den gamle HDD op i gendannelse program og satte den til at installere OS forfra hvilket den gjort uden problemer. men så snart jeg genstarter (efter geninstallationen) går den i hak ved loading screen ( appel logo plus (jeg arbejder ring))

Macbook: 2009 white
SSD: Hyperx Savage 240 GB Solid-state drive.

/Jeppe
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 12:57 #1
Avatar billede Bexelbud Juniormester
18. januar 2017 - 13:02 #2
Som beskrevet i teksten er problemet ikke at klone harddisken men at når jeg sætter den klonede SSD over i macbooken så starter den ikke op normalt men stopper ved logo (appel).
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 13:06 #3
Avatar billede Bexelbud Juniormester
18. januar 2017 - 13:42 #4
igen det er ikke et problem at klone disken det er et problem er afspillet styre systemet når jeg sætter SSDen i bærbaren. hvis jeg lader den sætte i den eksterne harddisk holder og vælger jeg vil boote fra den. så virker computeren uden problemer.

den gamle harddisk er på 160GB den nye 256GB
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2017 - 21:19 #5
den den ene også en mac
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. februar 2017 - 15:03 #6
Det lyder faktisk lidt henad at harddisk kablet er ødelagt , da den virker på usb
(har oplevet noget lignede engang jeg skiftede  HD i en MAC)