Avatar billede pumpestationen Juniormester
18. januar 2017 - 14:11 Der er 6 kommentarer

Kan ikke finde ekstra HDD på min Optiplex 3020

Har købt 4 stk  brugte Optiplex 790 og 4 stk 3020 (umiddelbart fysisk identiske maskiner). Alle med 256SSD drev og Win 10 PRO/64bit. Vil så installere en ekstra 500GB disk i stedet for CD-rom drevet, til data/spil, m.m.
Dette virker fint i Optiplex 790-maskinerne, men i 3020-maskinerne kan Windows ikke finde dem!
HDD kan ses i BIOS, men ikke i Windows stifinder eller Diskadministration. Ej heller i  Minitool Partition Wizard inde i Windows figurerer de.
Har opdateret Windows samt kørt Dell Command Update på alle maskiner uden resultat.
Har gennemgået BIOS-indstillinger på alle maskiner, men de er fuldstændigt ens indstillet på begge maskintyper. (BIOS A18)
Er der noget jeg har overset i ovenstående, eller vil det hjælpe at installere Windows 7 i stedet? (suk)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2017 - 15:11 #1
Hvorfor vil du placere disken i DVD Drevet? er der ikke et frit SATA stik intern?
Avatar billede pumpestationen Juniormester
18. januar 2017 - 15:22 #2
Skal alligevel ikke bruge DVD-drevet og så sidder ledningerne belejligt. Så er jeg også fri for at købe :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2017 - 15:22 #3
Har du også prøvet om søg efter hardware  viser ændringer?
https://billedeupload.dk/images/ka7vF.jpg
Avatar billede pumpestationen Juniormester
18. januar 2017 - 15:31 #4
Det har jeg faktisk ikke. Ledte efter advarsler i Enhedshåndtering uden resultat. Prøver lige din løsning.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2017 - 15:32 #5
Det eneste jeg skulle købe var denne strømdeler og sætte SSD som første Boot-
https://www.av-cables.dk/15-pin-sata-splitter-kabel/15-pin-s-ata-splitter-kabel.html
Avatar billede pumpestationen Juniormester
19. januar 2017 - 12:12 #6
Har prøvet begge løsninger uden resultat. Overvejer at installere Windows 7 og se om det skulle hjælpe.