Avatar billede Peer Novice
18. januar 2017 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Blueray recorder til billedrørsfjernsyn

Jeg har netop købt en Panasonic blueray recorder, men kan naturligvis ikke sætte den til mit gamle Sony fjernsyn, da der ikke er HDMI indgang. Jeg har købt en HDMI til Scart converter, men får alligevel ikke noget billede på nogen scart indgang. Er der nogle kloge folk, som kan hjælpe mig her?
Avatar billede eurositi Ekspert
18. januar 2017 - 16:27 #1
Kan du sende et link til den converter, du købte?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2017 - 17:16 #2
Jeg har prøvet at koble min Panasonic DMR BCT84 HDD/BD optager til SCART-indgangen på min gamle SONY HDD/DVD optager. Sony optager har scart-udgang og kan sagtens vise billedet på mit TV, der godt nok er et fladskærms-tv, men med scart-indgang, så det skal kunne lade sig gøre. Hvilken konverter er der tale om?
Mærke osv. På min konverter sidder derto små knapper til hhv. PAL/SECAM. Sæt knappen til PAL, og den anden til CVB, men bruges der S-Video kabel sæt knappe i S-Video position. Brug for enden af kablet en phono/S-video til scart-adaptor.

http://www.av-connection.dk/?PGr=6394

http://www.av-connection.dk/?PGr=139
Avatar billede Peer Novice
18. januar 2017 - 21:53 #3
https://www.av-cables.dk/scart-converter/hdmi-til-scart-converter-2.html. Ingen knapper eller nogen form for valgmuligheder. Kun en scartport og en HDMIport og en 5 volt adapter.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. januar 2017 - 10:14 #4
Jeg kan ikke komme ind på linket. Jeg går ud fra, at sagen er løst, men hører gerne nærmere. Jeg har været inde på A/V-Cables hjemmeside, og fandt der en HDMI til Scart konverter, men denne er ikke mage til min. Min har én S-video udgang samt tre phono-udgange til hhv. billede (gul) og lyd (hvid L og rød R)
Jeg har indsat et link til siden herunder:

https://www.av-cables.dk/scart-converter/hdmi-til-scart-converter-2.html
Avatar billede Peer Novice
19. januar 2017 - 12:31 #5
Det link du sendte er til den converter, jeg købte. Der er ikke nogle phono-udgange, men det er vel kun til lyden. Problemet er desværre ikke løst.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. januar 2017 - 13:22 #6
Der er tre phono-udgange, nemlig en gul composit (billedsignal), og to lydudgange, til hhv. højre (rød) og venstre (hvid), samt en S-Video udgang.
Hvis du kan levere konverteren tilbage til forhandleren vil det nok være det bedste, for jeg tvivler på om konverteren er anvendelig i dit tilfælde.
Hvis du bruger den omtalte konverter i linket som jeg har sat ind herunder, samt et phono-kabel med tre stik i hver ende, samt en scart-adapter og en S-Video-kabel skulle der meget gerne komme et billede samt lyd på dit billedrørs-tv. Jeg har også indsat link til hhv. et phono-kabel, et S-video kabel samt en phonp-/S-video til scart-adapter. Kablerne fås i mange længder.
Jeg håber det løser dit problem, og hører gerne fra dig.

http://www.av-connection.dk/?PGr=6394

http://www.av-connection.dk/?PGr=174

http://www.av-connection.dk/?PNo=06-043

http://www.av-connection.dk/?PGr=130
Avatar billede Peer Novice
21. januar 2017 - 15:11 #7
Tak for rådet, Erik, selv om, at jeg ikke forstår, hvorfor den converter, jeg har, ikke virker. Jeg talte med AV-cables, og han kunne ikke forstå, hvorfor den ikke virkede, men ville send mig en ny, fordi den, jeg har, måske var defekt. Så må vi jo se.
Avatar billede hemberg Forsker
02. februar 2017 - 11:59 #8
Mine erfaringer med de der convertere at, at det er et få tal af dem der virker. Men det er også fordi man vil konvertere et digitalt HD til et alm. SD signal. Har du evt. mulighed for at sætte dit udgang signal (på BD recorderen) til en lavere opløsning. fx 720x575, eller måske hedder det SD format eller noget andet. Jeg vil næsten garantere for, at det er fordi din converter ikke kan konvertere det signal den får ind, til det du ønsker at få ud. Mange apparater kan selv finde den rigtige opløsning (vel og mærke igennem hdmi HD). Men det kan desværre ikke lade sig gøre via scart/en converter.