Avatar billede Josvto Mester
18. januar 2017 - 18:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan denne router bruges?

Hej

Skal købe en trådløs router til et 100/100 mbit fibernet.

Kan denne bruges?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/LINKSE1200/linksys-n300-wi-fi-n-router-e1200

Er der andre routere, som kan bruges i stedet?
Avatar billede Nina Forsker
19. januar 2017 - 10:24 #1
Hej,

Ja den her router kan sagtens bruges til 100/100, men som sagt så kommer det an på hvor mange enheder der skal kobles på, på engang for ellers skal du nok have en lidt kraftigere router.

Så skal du nok lidt højere op i prisklassen måske 600,- Hvilket ikke er ringe for en god forbindelse. :)

Evt.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGR6220AC/netgear-r6220-dual-band-wi-fi-router

Men det selvfølgelig op til dig hvad dit behov er.

Mvh. Nina :)
Avatar billede Josvto Mester
19. januar 2017 - 11:01 #2
Vi skal være 3 på af gangen - når vi er flest?
Avatar billede Nina Forsker
19. januar 2017 - 11:03 #3
Så kan den første router sagtens dække dine behov.

Mvh. Nina :)
Avatar billede Josvto Mester
19. januar 2017 - 11:17 #4
Tak Nina :)
Avatar billede Josvto Mester
22. januar 2017 - 14:09 #5
Hej Nina

Har nu været et smut forbi elgiganten.

Manden sagde, at ovenstående router slet ikke var kraftig nok, hvis man var 3 på netværket - om man alle 3 streamede serier eller film på samme tid. Han sagde i stedet, at jeg burde købe denne:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGR6220AC/netgear-r6220-dual-band-wi-fi-router

Er han bare sælger eller vil du mene han har en pointe?

Josvto
Avatar billede Nina Forsker
23. januar 2017 - 08:06 #6
Hej Josvto,

Jeg ville sige hvis du har 100/100 mbit i den trådløse router, or routeren understøtter 300 mbit, så er det hvertfald nok til 3 personer, men så ikke mere til.

Hvor på den anden router understøtter 1200 mbit, så der er du sikker på der er forbindelse nok til 3+, og kører nogle lidt nyere standarder.

Så for at være sikker på du ikke behøver at udskifte din trådløse router ville jeg vælge den som både jeg og manden i Elgiganten anbefalede dig.

Håber det gav dig nogle svar. :)

Mvh. Nina