Avatar billede Benjamin Praktikant
19. januar 2017 - 08:17 Der er 7 kommentarer

Kombinere to vopslag

Hvordan får jeg et vopslagsresultat til at være afhængigt af et andet vopslagsresultat? Hvis vi bruger en kalender som eksempel:
Ugenr.                                          1
Dato                      2      3      4    5      6    7      8
Resultatrække

Ugenr. er flettet til at dække over alle 7 kolonner. Jeg ønsker en formel der slår finder det ugenr der er specificeret i mit ark, derunder slår datoen op som også er specificeret i mit ark og så finder resultatet. Any help?

Dette skal så faktisk kombineres med et lopslag til at erstatte resultatet med et mere læsevenligt, en betinget formatering til at afgøre typografi og farver og det hele skal trækkes fra to eksterne regneark via kæder (alt dette har jeg løst, men jeg mangler det dobbelt vopslag til at pakke rundt om)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. januar 2017 - 09:14 #1
Måske du kan bruge det her.

https://www.dropbox.com/s/7uwgpkiomr5ev61/Dagnr.xlsx?dl=0

NB
(Flet og Centrer er efter min mening noget af det værste bras Microsoft har stillet til rådighed i Excel).
Avatar billede Benjamin Praktikant
19. januar 2017 - 09:27 #2
Tak for buddet. Navngivning kunne være et godt bud, så ville jeg kunne henvise til 1 punkt i stedet for 2. Dog, så vidt jeg kan forstå, vil en formel så være absolut og jeg skal lave 365 henvisninger, i stedet for en formel som foretager en vurdering som jeg så kan kopiere ud over et område.
Er det korrekt forstået?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. januar 2017 - 09:36 #3
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener.
Avatar billede Benjamin Praktikant
19. januar 2017 - 09:53 #4
Så vidt jeg læser det du linker har du navngivet/labelet cellerne så har de har et navn svarende til det ugenr de ligger under.

Men så ville jeg vel for det første skulle navngive 365 dage i grupper af 7 med ugenr. For det andet vil den formel jeg så lave kun være gældende for det specifikke navn/label. Jeg vil ikke have mulighed for at lave formlen i én celle og så kopiere den ud over resten.

Eller misforstår jeg totalt?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. januar 2017 - 09:57 #5
Kan du ikke uploade (til dropbox for eksempel) filen med de aktuelle data (anonymiseret om nødvendigt). Det ville gøre det noget nemmere at hjælpe.
Avatar billede ebea Ekspert
19. januar 2017 - 10:33 #6
Hvis jeg forstår dig korrekt, så vil du have 2 resultater i samme opslag! Og hvordan skulle de 2 præsenteres i én celle?
Du kan kombinere 2 VOPSLAG, hvor det ene er afhængig af det andet, og som kan give det du efterspørger! Men det vil blive i 2 celler
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. januar 2017 - 10:35 #7