Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 18:06 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

cyklisk redundanscheck

Jeg får at vide at harddisken skal formateres inden jeg kan bruge den.
Inden jeg forlod mit kontor var der ingen problemer overhovedet - men da jeg kommer tilbage 2 timer efter "svarede disken ikke" når jeg f.eks. klikkede på en mappe som ligger på disken.
Jeg har programmet HDD regenerator og den har fundet disse her fejl: http://peecee.dk/upload/view/464436/full.
Problemet er bare at jeg ikke kan benytte programmet 100% da min key nøglelicens ligger på harddisken som ikke kan læses.
Desværre har jeg ikke benyttet mit ease to do backup program de sidste måneder, så jeg har desværre mange vigtige datater liggende på disken jeg gerne skulle have fat i.
Håber nogen kan give en hånd med.

Hilsen den paniske.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 18:09 #1
Og det skal lige siges at så snart jeg venstre- eller højreklikker på det ene drev som ligger på harddisken, så får jeg bare meldingen igen: http://peecee.dk/upload/view/464437/full
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 19:28 #2
cyklisk redundans plejer at betyde, at 2 programmer vil starte op samtidig, det kan de ikke. Hvilken PC er det bærbar eller stationær?
Hvis du har en USB stick siddende i maskinen, så fjern den.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 20:35 #3
Har nu prøvet at flytte disken (extern seagate) over på en bærbar og genstartet uden mus. Desværre får jeg samme melding.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 21:04 #4
Cyklisk redundans, Hvor får du egentlig det fra?
Hvis det er en MBR disk, kan den have mistet partitions tabellen.
Prøv at hente MiniTool og gå ind for oven under Wizard /partition recovery wizard og lad den køre et automatisk check. http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 21:09 #5
Det var den melding den også gav mig som fejlmelding. Jeg har været inde under egenskaber for at se om windows 7 systemet kunne rette fejlen (hvilket jeg virkelig ikke regnede med den kunne). Får i den forbindelse meldingen, at disken skal formateres før windows kan klare opgaven. Så uden at jeg på nogen måde er ekspert - så tror jeg måske nok på og som du er inde på - at den har mistet partitionstabellen.
Tak foreløbig og du hører nærmere.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 21:33 #6
Problemet er nu at jeg slet ikke får oversigten at se når jeg klikker på "launch applikation" når harddisken er tilsluttet pc`en. Men i det øjeblik jeg trækker harddiskens USB kabel ud af pc`en - så viser programmet forsiden/oversigten over diskene.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 21:42 #7
Så lykkedes det mig at få forbindelse og minitool kan nu se harddiskene. Også problem disken. Under operations har jeg bl.a. muligheden: surface test. Er det den funktion jeg skal bruge?
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 21:43 #8
partition recovery wizard = kan se at du faktisk havde skrevet det. Jeg prøver den af:)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 21:50 #9
Nej det behøver du ikke. Har du 2 diske? Hvis disken ses i MiniTool, og den har et drevbogstav,skulle den også kunne åbnes normalt.
http://billedeupload.dk/?v=KBHpm.jpg
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 21:57 #10
Ja den kan ses og har også et drev bostav. Vil du have jeg skal kopiere disken?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 22:10 #11
Nej du kan vel bare starte den op normalt?
Når og hvis du for gang i den disk, så husk straks at tage backup, på et ekstern medie, USB stik eller HDD.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 22:11 #12
Ps. Med backup mener jeg bare af dine vigtige data.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 22:21 #13
Du skriver at jeg bare kan starte den op men det var jo netop det som var hovedproblemet. Den har jo hele tiden haft et drevbogstav. Jeg er ikke lige helt med, men jeg havde sat den i gang før du svarede og lige nu har den scannet 15%. http://peecee.dk/upload/view/464440/full.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 22:34 #14
Nå-ja, en scanning kan jo ikke skade :-)  Jeg forstod på #7, at det var lykkedes at få forbindelse.  Vil det sige, at du kan komme ind i windows, men at du ikke kan åbne mapperne?
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 22:58 #15
Så må du undskylde at jeg havde udtrykt mig uklart. Altså windows har jeg slet ingen problemer med at komme ind i. Problem harddisken her er ikke den primære men en extern disk hvor der ligger en del vigtige mapper hvor i mod windows ligger på C-drevet.
Så inden jeg påbegyndte scanningen var meldingen fortsat at disken skal formateres hvis jeg skal kunne benytte den. Se spørgsmål 1.
Hvordan den så opfører sig efter scanningen ved jeg endnu ikke, men jeg kan frygte at problemet måske fortsat er uløst, hvilket betyder at jeg ikke kan komme ind og hverken se eller hente data.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 22:59 #16
Ellers for den sags skyld få lavet de nødvendige backups :)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 23:13 #17
Ok, så er jeg med. Prøv først at se, om et recovery program som f.eks Pandore, eller andre, kan se dine data. Jeg har ikke selv prøvet det, for jeg har altid backup.
http://www.pandorarecovery.com/
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 23:29 #18
Prøver. Takker foreløbig.
Avatar billede jcr18 Professor
19. januar 2017 - 23:42 #19
Får desværre denne her melding når jeg klikker på drevet: http://peecee.dk/upload/view/464442/full

Scanningen med det andet program stoppede ved 33% hvorefter programmet ikke svarede. Du ved musen på skærmen bliver til en cirkel der bare snurrer rundt.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2017 - 00:29 #20
Hvad står der om den HDD i diskhåndtering? Raw?
Det lyder ikke så godt. Prøv at lade Sentinel se på den. Måske er der mekanisk fejl?
Man kan godt bruge programmet uden at betale. http://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede jcr18 Professor
20. januar 2017 - 02:00 #21
Jeg var så heldig at jeg fandt en kopi af min nøgle som jeg havde gemt på en anden pc også - desværre er alle de andre vigtige ting ikke blevet kopieret over på pc`en. Nå men jeg satte HDD i gang og har nu fået denne her melding: http://peecee.dk/upload/view/464443/full. Jeg ved ikke hvad det betyder, da usb kablet sidder som det skal i disken.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2017 - 11:07 #22
i kontrolpanel/strømstyring - avanceret - usb skal ikke have lov til at lukke for at spare strøm - den skal være 100% hele tiden.
rep-værktøj går udenom windows, og så tror windows-strømstyring, at disken er inaktiv, og lukker for usb.
Avatar billede jcr18 Professor
20. januar 2017 - 16:00 #23
Tak for info og en stor tak til valby1. Jeg brugte minitool som du nævnte og valgte filcheck. Programmet lavede en del rettelse m.m. og nu kan jeg igen få adgang til dataerne. Har opdateret easeUS to do og er i fuld gang med de nødvendige backups.
God weekend til jer.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2017 - 16:53 #24
Ok fint, og tak i lige måde :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 12:35 #25
@jcr18 Husk at lukke :-)
Avatar billede jcr18 Professor
24. januar 2017 - 12:48 #26
Skulle være gjort nu:)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2017 - 13:03 #27
Ja og det er OK, men for en anden gangs skyld, så sætter man den grønne løsning der hvor løsningen blev fundet. *G*