Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2017 - 08:03 Der er 2 kommentarer

imovie: kan jeg indsætte ny baggrund

Hej,

Jeg har optaget et klip af en person der står foran en hvid baggrund, nu vil jeg gerne udskifte denne hvide baggrund med fx et filmklip bra en strand eller et still billede.
Kan man gøre det på en let måde?

Venligst

Peter
Avatar billede Nina Forsker
20. januar 2017 - 12:00 #1
Hej Peter,

Jeg tror ikke det er muligt uden en "greenscreen" altså bagrunden personen skal stå foran skal være grøn eller blå før det er muligt at udskifte baggrunden.

https://support.apple.com/kb/PH22929?locale=en_US

Mvh. Nina
Avatar billede Per Frits Juniormester
29. januar 2017 - 18:42 #2
Hej Peter :)

Jeg ved intet om imovie, men kan fortælle dig at det godt kan lade sig gøre at udskifte baggrunden på video. Det er en teknik der hedder rotoscoping. Det kræver at du har software til det så som Mocha (http://www.imagineersystems.com/products/mocha-pro/ )
Mocha lite findes også som et gratis plugin i Adobe After Effects, hvis du skulle have det?
Der findes et hav af tutorials om rotoscoping på Youtube så der kan du jo starte med at kigge, og på Mocha's hjemmeside har de også masser af tutorials om emnet.
Håber det hjalp lidt...
/Per :)