Avatar billede arnepedersen Forsker
20. januar 2017 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
7 løsninger

CD kopiering

Enkelt spørgsmål.
Bedste gratis brænderprogram på dansk.
Mvh Arne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2017 - 10:08 #1
Det afhænger lidt af hvad man er vant til - men jeg har i mange år brugt https://cdburnerxp.se/

Siden er på engelsk, men selve programmet sætter sig automatisk til dansk.

Jeg synes det er ret intuitivt - let at bruge.
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. januar 2017 - 10:26 #2
Det er det program jer har brugt, ville høre jer om jeres menig. Findes der et i bedre kan anbefale.
Avatar billede eurositi Ekspert
20. januar 2017 - 10:33 #3
Burnaware Free, måske?
Det er godt nok sjældent, at jeg har brug for at brænde CD'er og DVD'er nu om dage.
Jeg kan bedre hjælpe, hvis du leder efter gode værktøjer til at overføre data (lyd/video) FRA CD/DVD til harddisk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2017 - 10:47 #4
Alle programmer har jo styrker og svagheder - du skal måske bruge specifikke funktioner? - eller hvorfor vil du skifte?

Her er en kort oversigt over 4 gratisprodukter - på engeksk:

http://www.techsupportalert.com/best-free-cd-dvd-burning-software.htm

den højst bedømte, ImgBurn, har jeg brugt et par gange, uden at jeg synes den er noget specielt. Men den fås med dansk sprogpakke - den skal du dog selv installere.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
20. januar 2017 - 13:01 #5
Har brugt dette de sidste par gange. Fungere fint.
http://www.imgburn.com/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2017 - 13:16 #6
...Men så vidt jeg ved, kan ImbBurn kun brænde/kopiere images - altså hele "CD-aftryk".

så hvis din software skal kunne brænde enkeltfiler til CD, vil det ikke være løsningen. Så er CDBurnerXP stadig det bedste.
Avatar billede eurositi Ekspert
20. januar 2017 - 13:36 #7
@ #6
Arrh... Så primitivt fungerer ImgBurn vist ikke: http://www.imgburn.com/index.php?act=screenshots
... Alle programmerne kan mig bekendt klare disse grundlæggende forskellige opgaver (image / filer/mapper / audioCD).
Men der kan være nogle mere avancerede funktioner som overbrænding (CD'er med plads til mere end 80 minutters musik) eller checksum-validering af de brændte data, som ikke alle programmer magter.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2017 - 17:23 #9
Under language (sprog) kan programmet indstilles til dansk.