Avatar billede ceskpo Praktikant
20. januar 2017 - 22:39 Der er 4 kommentarer

Installering af Windows på Mac

Hej.

Jeg skal i forbindelse med studiet installere et Windows program på min MacBook Air - 2-3 år gammel. Jeg har læst inde på Apples hjemmeside at for at installere Windows, så skal man min have 50 GB ledig plads. Men jeg har kun 17 GB. Er det stadig muligt eller bør jeg fjerne alle billeder osv. inden?
Hvor meget plads vil det formenligt tage?
Gør det min computer langsom eller andet, som jeg bør have i mente inden jeg installerer?
Avatar billede posten Ekspert
21. januar 2017 - 03:37 #1
jeg har en win 7 der har kørt i 7 år den mappe fylder 52 gb ved ikke hvor du har de 50 fra ??
du skriver jo intet om hvor stor din disk er ??
vil anbefale du køber en pc hvor er der windows i
da jeg ikke regner med du kan begge systemer  i én pc
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2017 - 18:22 #2
Det er ret ligetil: Du kører BootCamp wizard, der hjælper dig med at opdele din harddisk i to afsnit - et til MacOS og et til Windows. Derefter guider den dig igennem installationen af WIndows og opdatering af drivers til enhederne i din Mac.

Men... du skal selvfølgelig have pladesen til det og selv 50GB mener jeg er i underkanten, hvis du skal bruge Windows til andet end bare at kunne starte op og gå på internet.

Noget andet er jo, at du også skal have en Windows-licens og installationsmedie.
Avatar billede INK Ekspert
22. januar 2017 - 17:55 #3
Du kan køre dual boot med bootcamp som skrevet i #2.
Du kan også køre begge styresystemer samtidigt med vm som eksempelvis Parallels.
Så har du det bedste fra begge verdener, men det kræver plads på disken.
Læg alle dine fotos op i Google skyen, så får du mere plads.
Avatar billede INK Ekspert
22. januar 2017 - 17:56 #4
Du kan køre dual boot med bootcamp som skrevet i #2.
Du kan også køre begge styresystemer samtidigt med vm som eksempelvis Parallels.
Så har du det bedste fra begge verdener, men det kræver plads på disken.
Læg alle dine fotos op i Google skyen, så får du mere plads.