Avatar billede 2pretty4u Mester
21. januar 2017 - 09:13 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

Bærbar Windows 10 Anniversery, derefter reboot til Windows 8.1?

Kære eksperter

Jeg er ejer af en Acer bærbar PC, virker super flot og er ikke så gammel igen. Som mange, fik jeg først installeret windows 10 anniversery her i sidste pga., problemer med windows Update. Efter den installering ville bærbaren ikke tænde. Den sagde blot: Inacessible_boot_drive.

Jeg geninstallerede den derfor til "originalt" software, som så var Windows 8.1. Herefter regnede jeg med at kunne installere windows 10 efterfølgende. Men det vil den ikke. Den vil ikke en gang finde update når jeg kører windows Update. Den søger og søger, men intet sker.

Nogle der har en ide?

På forhånd tak,

Mvh

Stefan
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2017 - 09:38 #1
Hvis du har haft Windows 10 installeret og aktiveret på den Pc: Kan du installere direkte fra et medie USB eller DVD
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2017 - 09:41 #2
Avatar billede 2pretty4u Mester
21. januar 2017 - 10:58 #3
Tak for det hurtige svar poko1. Nu kører den og søger efter opdateringer, så håber jeg at den går igennem denne gang.

Skal nok sige til når der et et resultat :)

Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2017 - 11:00 #4
der kan være kuk i, at windows finder update og det kan løses med
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Kørslen kan tage en rum tid (½-2 timer), så sæt tid af.
Det skal IKKE købes - scroll lidt længere ned og du kan hente en installer.
Når programmet er indlæst og startet, så vil den (i bunden) foreslå at maskinen genstartes i sikker tilstand. Klik der, så går det hurtigere med kørslen. Efter genstarten er den i sikker tilstand, og programmet startes igen. Bare start med faneblad 5 - backup og få lavet en kopi af registreringsdatabasen og et gendannelsespunkt. Derefter fanebladet +repair - bare lad den køre alt den selv har valgt. Til sidst genstartes maskinen igen, og alt burde virke (du kan/bør afinstallere programmet - ingen grund til at have det liggende, det opdateres hurtigt, og skulle du bruge det en anden gang, så skal en frisk version alligevel hentes)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2017 - 11:17 #5
Det kan være jeg misforstår noget, men mig bekendt tilbydes win10 ikke år. Windows update.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2017 - 11:50 #6
Brugt 2 gange i sidste uge men virker kun på maskiner med Gyldig aktivering.
Det var Win 7 Maskiner.
https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade
Avatar billede 2pretty4u Mester
21. januar 2017 - 17:52 #7
Hej Ole

Det var blot den seneste win 10 opdatering jeg lavede, da der allerede var gyldig 10'er på maskinen. Så frøs den og man kunne intet andet end at slette og ryge tilbage på det software, der var på den, da jeg købte den. Windows 8.1.

Jeg forsøger nu lige at smide det på en boot USB og se om den vil, har nemlig forsøgt mig med accessibility, hvor den kører rigtig godt op til 95% og så når den bare aldrig til mere end 99%, hvor den så blot fryser, selv når den står en helt nat :S

Vi krydser igen. Er kanon i svarer så hurtigt gutter :)
Avatar billede 2pretty4u Mester
21. januar 2017 - 18:52 #8
Hver gang jeg forsøger siger den, at jeg ikke kan benytte den systempartion, der er?

Samme når jeg gør det ved at genstarte og starte på USB'en.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2017 - 19:37 #9
Er det denne melding du får ?
https://billedeupload.dk/images/iknzT.jpg
Så skal du trykke på Drevindstillinger Avaceret og slette hele disken så den står som Uallokeret og derpå vælge installer.
Avatar billede 2pretty4u Mester
22. januar 2017 - 12:07 #10
Den siger blot: Under installationen kunne den eksisterende partition ikke bruges, da systemnehden ikke indeholder den nøvendige ledige plads".

Drevet er på 99,8 GB, med 99,8 GB ledig plads, den er nu slettet og ikke-allokeret.

Så nu ved jeg ikke lige hvad man gør?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2017 - 12:19 #11
hvis der slet ikke er partitioner, så laver windows det selv inkl formateringen ved installationen. Men det virker som om der er en lille recovery-partition på og (og den skal også slettes - den kan ikke bruges til noget).
Avatar billede 2pretty4u Mester
22. januar 2017 - 12:31 #12
Du har ret.

Jeg har pt: ikke-alokkeret plads på drev 0 (var recovery), 600 MB (nu slettet)
Drev 0 Partition 1: ESP (100 mb) - ikke slettet (system siger den)
Drev 0 Partition 2 128 mb (MSR (Reserveret)) ikke slettet
Ikke-alokkeret plads på drev 0 99,8 GB ledig (drevet jeg slettede)
Drev 0 Partition 3: Push Button Reset 18,6 GB (ledig 3,7 gb) genoprettelse siger den.

Har forsøgt at installere igen, den siger stadig at der ikke er nok plads. Meget underligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2017 - 12:49 #13
Drev 0 Partition 1 og Drev 0 Partition 2 skal slettes

Drev 0 Partition 3 er en nødindgang til maskinen hvis alt andet svigter, så den skal blive.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2017 - 12:58 #14
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2017 - 13:08 #15
Sådan starter jeg ved en Clean installation!
https://billedeupload.dk/images/l2VIR.png
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2017 - 13:13 #16
Og hvis din Computer er af nyere dato Så opretter den selv EFI / UEFI Partitioner
Den øverste disk.
https://billedeupload.dk/images/pAF63.jpg
Avatar billede 2pretty4u Mester
22. januar 2017 - 17:31 #17
Ahh hvor er i gode gutter. Beklager det sene svar, men computeren skulle lige blive færdig. Det hjalp at slette alle de drev i henviste til og i sidste ende installerede og opdaterede den, nu virker den.

Tusinde tak skal i begge have og rigtig god søndag aften,
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2017 - 17:43 #18
Havde du læst ordentlig i #9 Havde du nok være blevet færdig noget før ?? :-)