Avatar billede jensenxp Novice
21. januar 2017 - 12:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

regex - finde 2 ord tekst med regex/preg_match

Hej
Jeg har en tekst hvor der står:

<div class="container" id="coding_container">
      <span class="label" id="coding_label">
        Lang:
      </span>

              <span class="value" id="coding_value">
                      PHP                  </span>
          </div>

  <div class="container" id="country_container">
      <span class="label" id="country_label">
        Country:
      </span>

              <span class="value" id="country_value">
                      Greece                  </span>
          </div>

Ordmellemrum varierer desværre mellem space og tab og en blanding.

Jeg skal finde ordene PHP og Greece, men mine evner svigter åbenbart :-(
Avatar billede jensenxp Novice
21. januar 2017 - 12:29 #1
Hov, endnu værre.
Det er ikke sikkert at coding_containeren er der,
Avatar billede bvirk Guru
21. januar 2017 - 15:36 #2
evner? tror ikke jeg ville komme langt i PHP uden at læse TFM ;)
At søge på dit ELLER dat hedder alternation - det er tegnet |
http://www.regular-expressions.info/alternation.html

\bPHP\b|\bGreece\b

et klip fra ovenstående website:
Simply put: \b allows you to perform a "whole words only" search using a regular expression in the form of \bword\b. A "word character" is a character that can be used to form words. All characters that are not "word characters" are "non-word characters".
Avatar billede jensenxp Novice
21. januar 2017 - 17:43 #3
Jeg har løst problemet i mellemtiden.

Jeg var tydeligvis ikke tydelig nok i mit spørgsmål, jeg skulle bruge de to ord, når de kom i den beskrevne kontekst og ikke alle steder de måtte dukke op. Tak for forsøget.

Jeg spørger aldrig uden at prøve længe, læse vejledninger og søge først, endvidere havde jeg testet et regex udtryk i en online tester, her virkede det, men ikke i mit script.