Avatar billede unknown_someone Juniormester
21. januar 2017 - 13:44 Der er 13 kommentarer

Item location på ebay

Jeg er på jagt efter en lidt specielt fastelavndragt til min søn og har fundet det helt rigtige på ebay. Prisen er over 80kr hvilket betyder told, moms og importgebyr hvis varen købes uden for EU og derfor leder jeg kun efter varer, der har item location i EU. Jeg har fundet 2 sælgere, der begge har item location i England, men begge er tydeligvis ikke fra England og den ene skriver direkte, at forsendelse sker med Singapore post airmail service.

Mig bekendt er det imod ebays retningslinjer men det kan jeg jo ikke gøre så meget ved her og nu og jeg er da ret beset ligeglad med placeringen, varen bliver bare mere end dobbelt så dyr hvis der kommer told osv på og dermed uinteressant. Sælgerne har en stor mængde positive tilkendegivelser, men jeg ville blive ret mopset, hvis jeg troede jeg købte fra England og så fik en vare fra Kina sammen med en regning for import.

Sender de varerne som en gave så de på den måde omgår reglerne eller hvad har i andre af erfaringer?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2017 - 14:08 #1
nej, glem alt snak med at en gave er toldfri.

er toldgrænsen helt nede ved 80kr ?
den var 1150 da jeg handlede..

det du kan gøre et at kontakte sælger, og bede ham oplyse en pris der er under toldloftet. det gjorde jeg engang, det var intet problem. det var for at komme under 1150 kr. :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. januar 2017 - 14:14 #2
Jeg har flere gang købt både CD´er og vinylplader i USA, og der har aldrig været problemer med told. Disse varer har højst kostet 200 kr.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
21. januar 2017 - 14:32 #3
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1615423&vId=0

Moms + importgebyr så - men det vil stadig være +25% samt 160kr til posten såfremt pakken bliver "fanget". Told er rigtig nok ved en højere grænse.

Hvis det er en gave så er det andre grænser; http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2132551&vId=0

Alt sælgerne vil oplyse er, at det er på købers ansvar men at det er sjældent de bliver "fanget".
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. januar 2017 - 15:15 #4
Jeg har fået "fanget" som du kalder det en vinylplade engang i tolden, formentligt i Kastrup, og der skete ikke noget. Tolderne har nok troet af det var noget helt andet end tilfældet var. Måske har en af narkohundene vist interesse for pakken.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2017 - 17:34 #5
sælgere fra kina skriver en eksport-label på pakker med værdi af indhold, så de bliver næsten altid nuppet til fortoldning.
Men hvis det er 'den helt rigtige' så er prisen vel underordnet.
tjek evt http://www.ebay.co.uk/
Avatar billede unknown_someone Juniormester
21. januar 2017 - 19:26 #6
Det kan du have ret i, men for mange er den helt rigtige bil sikkert også en Porsche eller Ferrari men alligevel nøjes man med en Toyota eller Ford fordi det økonomisk også skal hænge sammen. En vare kan hurtigt blive uinteressant hvis prisen er uden sammenhæng med brug eller reel værdi.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2017 - 19:40 #7
ok - hvis den er på den engelske ebay, så køb der (de er stadig med i eu). Ellers drop idéen.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
21. januar 2017 - 19:57 #8
Det er netop den engelske ebay jeg kigger på :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2017 - 05:20 #9
Bare bestil. Hvis der så kommer en opkrævning på told så lad pakken gå retur.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 11:20 #10
jeg købte en bog i sidste måned, og så ikke at den kun er på lager i usa. så jeg måtte af med 37 kr i importmoms, og 160 kr i "administrationsgebyr" (dette er blot postnord der skummer fløden)

mit andet svar, og en hjælp er: vil du ha varen, eller undvære ?
du kan ikke få den andet sted.

betal eller undvær!

postnord som malker 160 kr for at en computer udskriver en regning på 37 kr ?

ja... den holder ikke i retten.

men jeg gentager: du kan ikke få varen andet sted, så nu vælger du: betal eller undvær!

der er ingen smutveje :)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
22. januar 2017 - 11:48 #11
Min tanke var heller ikke at forsøge at snyde - det er vel også ret umuligt - men det er irriterende og virker nærmest som bevidst snyd, at kinesiske sælger angiver UK som lokation og afsendelsesland når det reelt er Kina for det er meget let at overse. Men det kunne jo være, at de for eksempel via en mellemmand faktisk afsendte fra UK.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2017 - 12:16 #12
hvis du bestiller varer på elgiganten.dk så kommer varer ofte fra Norge. Det er stadig købt i dk.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
22. januar 2017 - 12:39 #13
Men det skyldes vel nogle samhandelsaftaler at det kan lade sig gøre?

Sorry, det er lidt lagt væk fra det oprindelige spørgsmål - jeg må ser hvad der sker når jeg bestiller <:-)