21. januar 2017 - 21:52 Der er 8 kommentarer

Fodbold Turnering

Hej jeg er i gang med at lave en Excel Ark der skal være en Turnering. ligesom en almindelig Fodbold Turnering
Jeg laver en Tabel som kan lave Modmål, Formål og Point.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal give dem pointene.
Jeg har tænkt at højeste værdi kan give 1 og laveste 0, men jeg ved ikke hvilken kode jeg skal skrive.

Jeg har brugt Sum til at automatisk regne ud Formål og Modmål, men jeg tænker at det kan man ikke med Point.

Det kunne virkelig også være fedt hvis man kunne se hvor mange man har vundet, uafgjort og tabt, så man ikke behøver at trykke det ind hele tiden og regne ud.

Det ville være fedt hvis i gad give mig koden man kan bruge eller et eksempel.

Tusind Tak på forhånd.
Avatar billede jkrons Professor
22. januar 2017 - 10:47 #1
Det er næsten umuligt uden at kende strukturen i dit regneark, men denne formal kan regne point ud for hver kamp, hvis du har formål i B1 og modmål i C1

=HVIS(B1>C1;3;HVIS(B1=C1;1;0))
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 11:13 #2
lav antal point pr hold, så kan du nemt vise "regnskab".

brøndby: 14
esbjerg: 2
osv.

skriv alle hold et sted: antal kampe, antal point.

brug 3 point (som man gør i fodbold): 0 for tabt, 1 for uafgjort, 3 for sejr

-et andet sted, står turneringsplanen: her kopierer du holdnavnene over fra listen med alle hold og deres point. om du kan generere det automatisk, er op til om du kan programmere.. :) - den viser så blot hvem der skal spille mod hvem.

jeg ved ikke hvad du har lavet :) jeg tror du har rodet det sammen.
bare lav en liste med alle hold, og 0-1-3 point alt efter resultat - så er der ikke mere i det.
Avatar billede jkrons Professor
22. januar 2017 - 14:37 #3
->sidwave: Som jeg opfatter det vil Sebastian bare indtaste fx Esbjerg 1 - Brøndby 5 og så skal resten ske automatisk, Både udregning af point, visning af V U T for de enkelte hold samt opdatering af stilling. .
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 20:19 #4
ja, men orden i sagerne:

alle holdnavn i højre, og dette:

spillede kampe, uafgjorte kamp, tabte kampe, vundne kampe.

nu står alle tallene under hinanden, og det er nemt at lave det regnskab han vil.
Avatar billede jkrons Professor
22. januar 2017 - 23:06 #5
Som jeg opfatter udfordringen, er den som følger:

Kampene stilles op under hinanden.

AB - BC
CD - EF
osv.

Nu indtastes resultaterne

AB - BC  2  1
CD - EF 1  1

Derefter udregnes automatisk point og stilling

AB 1 0 0 2-1 3
CD 0 1 0 1-1 1
EF 0 1 0 1-1 1
BC 0 0 1 2 1 0

Hver gang et nyt resultat indtastes beregnes point og ny stilling. Desuden bør systemet tage højde for hvilke regler, der gælder ved pointlighed. Målforskel, flest scorede mål, indbyrdes kamp osv.

Som jeg læser det oprindelige indlæg ønsker Sebastain at systemet laver regnskabet, ikke ham - så han kun skal koncentrre sig om at indtaste resultater.
Avatar billede kim1a Ekspert
23. januar 2017 - 14:18 #6
Jeg har selv rodet med dette, og især den med at få lavet en event som auto-opdaterer. Hvis man f.eks. fanger en af de mange excelskemaer som ligges ud til de store slutrunder kan man se hvad den gør, men hvis nogen har en nem 4-holds turnering eller lignende ser jeg gerne den lagt op.
Avatar billede Daffodil Professor
24. januar 2017 - 09:56 #7
Prøv følgende link:

uploads/144/Kampprogram_til_HarboøreCup_2011.xlsm
Avatar billede Daffodil Professor
24. januar 2017 - 09:58 #8